شناسهٔ خبر: 49783284 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

پرواز دختران ایران از تاشکند به جام ملت‌ها؛این پیام‌های دلگرم کننده

حمایت تمام‌قد از زنان افتخارآفرین

تیم ملی فوتبال دختران ایران، جواب همه حمایت ها را با صعود تاریخی به جام ملتهای آسیا دادند.

صاحب‌خبر -

مهری رنجبر؛ این بار فرق می کرد، دختران فوتبال ایران جور دیگری بودند. حتی خنده ها و برق نگاهشان. وقتی قبل از پرواز، برای اولین بار، کت و شلوار یکدست پوشیدند و آماده سفر به تاشکند شدند، دل توی دلشان نبود، آنها با دل قرص و رویای صعود، راهی شدند، به خاطر همین هم بود که ترانه «ایران» سالار عقیلی را با ذوق و شوق زمزمه می کردند. حرفی نمی زدند، اما دلهایشان گواهی می داد، قرار است اتفاق بزرگی را رقم بزنند. و رقم زدند، در حالی که هیچ کسی فکرش را هم نمی کرد!

دختران فوتبال ایران که تا قبل از این هیچ وقت شیرینی طعم صعود به جام ملتهای آسیا را نچشیده بودند و همه افتخاراتشان به نائب قهرمانی آسیای مرکزی و غرب آسیا ختم می شد، اما با پرواز اختصاصی به تاشکند رفتند تا کارستان راه بیندازند.

 آنها سه سال پیش، وقتی دختران فوتسال با شکست ژاپن روی سکوی قهرمانی ایستادند، با حسرت، جشن قهرمانی فوتسالی ها را تماشا می کردند. اگر سه سال پیش، خاطره شادی جشن قهرمانی تیم ملی فوتسال دختران ایران، در سالن نیلای مالزی ثبت شد، دیروز دویدن ها، نفس، نفس زدن‌ها، شوت‌ها، تکل ها و روی هوا بلند شدن با مهاجمان حریف، بستن دیوار دفاعی جلوی دروازه برای سد کردن راه توپ به یادگار ماند.دیروز همه تلاش‌های زهره کودایی دروازه بان تیم ملی برای مهار توپ ها و در آخر سجده شکر روی پرچم ایران، به یادگار ماند. آن هم با پیروزی ۴_۲ در ضربات پنالتی. پیروزی‌ای که آنها را در تاریخ فوتبال بانوان ماندگار کرد. حتی عکس سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا هم این عکس را قاب کرد و چسباند طاق صفحه اصلی برای نمایش.

حمایت تمام قد از زنان افتخارآفرین

این نتیجه البته خیلی هم راحت به دست نیامد. همان طور که مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی فوتبال گفته این اتفاق تاریخی برای اولین بار به دلیل ارزش و بهایی است که به تیم ملی فوتبال بانوان داده شده است. در واقع مسئولان با شخصیتی که به تیم دادند، باعث شدند تا دختران ایران زمین در کنار کادر زحمتکش تیم ملی فوتبال بانوان، در عرصه آسیایی موفق شوند. چرا که تیم ملی بعد از دو سال تعطیلی، دوباره اردوهایش را از سر گرفت، این بار مریم ایراندوست  برنامه منظمی برای تحقق آرزوی دختران فوتبال چید. او بعد از اردو در کمپ تیم های ملی، تیمش را به تاشکند برد تا دو بازی تدارکاتی با تیم ملی فوتبال ازبکستان انجام بدهند. دو بازی که یک تساوی و یک برد نتیجه اش بود. دختران فوتبال با برگشت از تاشکند، دوباره به اردو برگشتند تا آخرین تمرینات را برای رویارویی با بنگلادش و اردن دو حریف دور مقدماتی جام ملت‌های آسیا انجام بدهند.

این بار تیم ملی فوتبال دختران، برخلاف دوره های قبل، به معنای واقعی مورد توجه ویژه فدراسیون قرار گرفتند. توجهی که تا قبل از این آن را تجربه نکرده بودند. دختران ثابت کردند، که اگر فقط کمی حمایت شوند، خیلی زود نتیجه اش را می بینند. هر چند این توجه خیلی ابتدایی بود و نمی شود به آن گفت خاص، اما مهم قدم اول برای یک تحول بزرگ بود. تحولی که اگر مقدماتش ادامه پیدا کند، بدون شک نتایج درخشان دیگری را دختران رقم می زند.

دختران فوتبال ایران که تا قبل از این هیچ وقت شیرینی طعم صعود به جام ملتهای آسیا را نچشیده بودند و همه افتخاراتشان به نائب قهرمانی آسیای مرکزی و غرب آسیا ختم می شد، اما با پرواز اختصاصی به تاشکند رفتند تا کارستان راه بیندازندو

مریم ایراندوست: از حمایت آقایان فوتبالیست ممنون

حمایت تمام‌قد از زنان افتخارآفرین


سرمربی تیم ملی زنان ایران درباره کار بزرگی که انجام دادند می گوید:«تبریک می گویم به همه مردم عزیز کشورم،امیدوارم در این دو بازی از  دختران خودشان راضی بوده باشند.ما حدود ۴ ماه و نیم اردوهای سختی را برگزار کردیم.فدراسیون هم حمایت همه جانبه خودش از ما را انجام داد تا امروز این افتخارآفرینی رقم خورد.»

ایراندوست این را گفت و ادامه داد:«دی ماه مرحله نهایی این بازی ها در هند است.امیدوارم مردم همچنان پشت این تیم باشند و حمایت کنند تا ما بتوانیم عملکرد قابل قبولی را در ادامه راه به نمایش بگذاریم.» 

ایراندوست در پایان گفت:«من یک بار دیگر تشکر می کنم از همه به خصوص ورزشکاران و اعضای تیم فوتبال آقایان.این اتفاق باعث انگیزه و انرژی بیشتر ما خواهد شد و امیدوارم بتوانیم جواب همه این محبت ها را بدهیم.»

علیرضا جهانبخش: این زنان در جام ملت‌ها هم ما را خوشحال می کنند

حمایت تمام‌قد از زنان افتخارآفرین

علیرضا جهانبخش که با انتشار یک پیام از بانوان فوتبالیست و افتخارآفرینی آنها دفاع کرده بود درباره این تاریخ سازی می گوید:«واقعا اتفاق خوشحال کننده ای بود.من مطئنم هستم که زنان فوتبالیست ایران کارهای بزرگتری را انجام خواهند داد.همه باید از آنها حمایت کنیم چرا که باور دارم می توانند ملت ایران را خوشحال کنند.»

جهانبخش ادامه داد:«حمایت باید کلی باشد.من و دوستانم در تیم ملی از همه این زنان تاریخ ساز حمایت می کنیم.امیدوارم به آنها بیشتر از قبل رسیدگی کنند تا در جام ملت های آسیا هم دوباره برای ایران افتخارآفرینی کنند.»

مرتضی پورعلی گنجی:پرچم‌شان بالا

حمایت تمام‌قد از زنان افتخارآفرین

مرتضی پورعلی گنجی مدافع تیم ملی فوتبال ایران درباره افتخارآفرینی زنان فوتبالیست می گوید:«زنان ایران افتخار بزرگی را رقم زدند.این نظر من است که حتما باید مورد حمایت قرار بگیرند.این زنان نشان دادند که پتانسیل انجام دادن کارهای زیادی را دارند.درود می فرستم به همه آنها و باید بگویم که پرچم شان بالا.برای همه آنها در مراحل بعدی آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم که همیشه سربلند باشند.»

پربیننده‌های ورزشی:

رویارویی فوتسالیست‌های ایران با بهترین دروازه‌بان جهان

ببینید | قوی‌ترین مرد ایران به سیم آخر زد

حسرت ازبک‌ها بعد از بازی عجیب و غریب مقابل ایران/عکس


256 41

برچسب‌ها:

نظر شما