شناسهٔ خبر: 49780028 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده سپاه خوزستان: لَندی، راه شهید فهمیده را ادامه داد

اهواز -ایرنا- فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان گفت: علی لَندی کار بزرگ، کم نظیر و قهرمانانه ای انجام داد که نمونه آن را شهید حسین فهمیده و شهید بهنام محمدی در دفاع مقدس انجام دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار حسن شاهوار پور عصر شنبه در مراسم تشییع و خاکسپاری شهید علی لندی اظهار داشت: این نوجوان فداکار با کاری که انجام داد به همه ما درس شجاعت، ایثارگری و شهامت داد.

وی افزود: لندی ادامه دهنده راه شهدای بزرگی مانند شهید فهمیده و شهید بهنام محمدی است که با وجود سن کم، در لحظه، تصمیمی بزرگی گرفت و به دل آتش زد.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان تصریح کرد: وی با این اقدام خود جان ۲ نفر را نجات داد اما خود گرفتار شعله‌های آتش شد و تا لحظه مرگ از اقدام شجاعانه خود پشیمان نشد و ایثار را برای همه معنا کرد.

سردار شاهوار پور اقدام  لندی را مانند نوجوانانی که در دفاع مقدس بر علیه رژیم بعث عراق جنگیدند دانست و افزود: این نوجوانان در زمان دفاع مقدس مظلومانه به شهادت رسیدند و در خون خود غلتیدند و در واقع وی نیز چنین کاری کرد.

وی  لندی را یک قهرمان ملی و اسطوره معرفی کرد و ادامه داد: باید از مقام شامخ وی تجلیل شود، نوجوانان و جوانان ما نیز باید از شجاعت، جسارت، شهامت و ایثارگری این نوجوان نمونه الگو بگیرند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان تاکید کرد: ما به داشتن این نوجوانان افتخار می‌کنیم، این افراد مایه  مباهات ما هستند.

علی لندی نوجوان ایذه‌ای روز ۱۸ شهریور پس از وقوع آتش سوزی کپسول گاز مایع در خانه همسایه، برای نجات ۲ زن میانسال و سالخورده به آتش زد و با فداکاری تمام برای دور کردن منشا آتش از آنها خود گرفتار آتش شد و با ۹۱ درصد سوختگی ابتدا به بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهواز و پس از آن به بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم(ع) اصفهان اعزام و بستری شد.

این نوجوان فداکار بامداد جمعه در بیمارستان امام موسی کاظم اصفهان جان به جان آفرین تسلیم کرد. 

در پی این اتفاق سران سه قوه و جمع کثیری از مسوولان ارشد کشور و استان خوزستان پیام تسلیت صادر کردند.

آقای قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به فداکاری علی لندی که با ایثار و از خودگذشتگی برای نجات جان دو تن از هموطنان به دل آتش زد و روز گذشته بر اثر شدت جراحات ناشی از سوختگی جان باخت، درخواست کرد که این نوجوان غیور در حکم شهید تلقی شود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با این درخواست موافقت کردند.

پیکر این نوجوان فداکار عصر امروز شنبه روی دستان مردم قدرشناس استان خوزستان و شهرستان ایذه با شکوه هرچه تمام تر به سوی خانه ابدی بدرقه شد.

نظر شما