شناسهٔ خبر: 49778715 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در نشست خبری نیویورک

لاوروف: آمریکا به برجام پایبند نیست

وزیر امور خارجه روسیه گفت ایران به منع گسترش تسلیحات هسته ای پایبند است در حالی که آمریکا به توافقی که با تهران امضا کرده است پایبند نیست. 

صاحب‌خبر -

لاوروف: آمریکا به برجام پایبند نیستبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در نشستی خبری در نیویورک گفت ایران به منع گسترش تسلیحات هسته ای پایبند است در حالی که آمریکا به توافقی که با تهران امضا کرده است پایبند نیست. 

وی گفت از واشنگتن می خواهیم تحرک بیشتری برای احیای توافق هسته ای با ایران (برجام) داشته باشد.
وزیر امور خارجه روسیه در بخش دیگری از این نشست خبری گفت تحریم های فعلی شورای امنیت علیه طالبان مانع ارتباط با آنها نمی شود و نیاز است که روند سیاسی به جلو پیش برود. وی گفت تماسهایی با طالبان برای تضمین سلامتی شهروندان خود و تسهیل آشتی در افغانستان داریم.

وی تاکید کرد، مساله به رسمیت شناختن طالبان در سطح بین المللی در مقطع فعلی روی میز نیست.

لاوروف در بخش دیگری از سخنانش گفت بر اساس قطعنامه شورای امنیت مبنی بر ضرورت مقابله با تروریسم، در سوریه حضور داریم. وی افزود: با ترکیه برای پایان دادن به درگیریها در ادلب در شمال سوریه تلاش می کنیم.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد نظامیان آمریکایی مناطق التنف و الرکبان در سوریه را اشغال کردند که این اقدام واشنگتن پذیرفتنی نیست.

لاوروف گفت: جبهه النصره بخشی از جامعه سوریه نیست و باید از این کشور بیرون رانده شود.

نظر شما