شناسهٔ خبر: 49778414 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دانش آموزان البرز یاد قهرمان ملی« علی لَندی »  را گرامی داشتند

کرج -ایرنا- دانش آموزان استان البرز در نخستین روز سال تحصیلی جدید یاد قهرمان ملی « علی لَندی »  را در بستر شبکه شاد و شبکه های اجتماعی گرامی داشتند.

صاحب‌خبر -

دانش آموزان استان البرز با انتشار دلنوشته،عکس نوشته و تصاویری از شهدای دانش آموز استان البرز یاد دانش آموز " علی لندی " که با بذل جان، عزت و شرف و ایثار را معنی دوباره بخشید، در اذهان تداعی کردند.

‌پیام های انتشار یافته از دانش آموزان و معلمان البرزی حاکی ازآن است که او نمونه و الگوی شایسته دهه هشتادی‌های ایران اسلامی است.

فعالان سنگرعلم و دانش یادآوری کرده اند که تاریخ پر افتخارایران اسلامی همواره شاهد دلاوری ها و رشادت های جوانان غیور و جان گذشته بوده است و از جان گذشتگی او بار دیگر یاد و خاطره شهید محمد حسین فهمیده را در ذهنشان تداعی کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز نیز دراین زمینه گفت: دفاع مقدس تاریخ پر افتخار و شناسنامه ایران اسلامی است که مردمی بودن نظام اسلامی و ایثارگری ملت ایران را درجنگ تحمیلی هشت ساله به همه دنیا ثابت کرد و  این بار نوجوانی از نسل حسین فهمیده ها و بهنام محمدی ها خود را برای نجات هم‌نوعان و هم وطنان گرفتار به آتش انداخت و با بذل جان عزت و شرف و ایثار را معنی دوباره بخشید.

سالار قاسمی خاطرنشان کرد: علی لندی نوجوان شجاعی است که درایام مقارن با شروع سال تحصیلی جدید از مدرسه شجاعت و ایثار فارغ التحصیل و به نماد فداکاری بدل شد تا الگویی برای نوجوانان و جوانان امروز کشورباشد.

وی ادامه داد: دانش آموز قهرمان ‌و جوانمرد ایران زمین با ردیگر درس شجاعت، جوانمردی و از خودگذشتگی  را در جامعه به تصویر کشید.

علی لندی نوجوان ۱۵ ساله ایذه‌ای روز ۱۸ شهریور پس از وقوع آتش سوزی کپسول گاز مایع در خانه همسایه، برای نجات ۲ زن میانسال و سالخورده به آتش زد و با فداکاری تمام برای دور کردن منشاء آتش از آنها خود گرفتار آتش شد. وی با ۹۱ درصد سوختگی ابتدا به بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهواز و پس از آن به بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم(ع) اصفهان اعزام و بستری شد.

این نوجوان فداکار بامداد روز جمعه در بیمارستان امام موسی کاظم اصفهان جان به جان آفرین تسلیم کرد.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

نظر شما