شناسهٔ خبر: 49774413 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اجرای طرح پیشگیری از کوخه نشینی در بوشهر

مژده پاینده

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: طرح پیشگیری از کوخه نشینی برای زنده گیری پرندگان شکاری همزمان با فصل مهاجرت این پرندگان در این استان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

سید احسان موسوی اظهار کرد: طرح پیشگیری از کوخه نشینی برای زنده گیری پرندگان شکاری در این استان آغاز شد. این طرح همزمان با آغاز مهاجرت پرندگان شکاری به استان بوشهر با همکاری گشت مشترک یگان‌های حفاظت محیط زیست و مشارکت جوامع محلی آغاز شده است و تا پایان آذر در همه شهرستان‌های استان بوشهر اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کوخه‌نشینان به دنبال به دام انداختن شاهین، بحری و بالابان هستند، از مردم خواست در صورت مشاهده موارد کوخه نشینی آن را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۴۰ و یا ادارات و پاسگاه‎‌های محیط‌بانی اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: همه تلاش این یگان و ادارات محیط زیست و پاسگاه‌های محیط‌بانی در این دوره از سال بر مقابله با کوخه نشینان متمرکز است و با توجه به گستردگی فعالیت‌ها و کمبود نیرو، بی شک باید همه محیط‌بانان در این مدت، حضور قاطع داشته باشند.

موسوی عنوان کرد: محیط‌بانان و کارشناسان محیط زیست با استفاده از ۱۷ دستگاه خودرو و بیش از ۳۰ دستگاه موتورسیکلت در اجرای این طرح مشارکت دارند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان بوشهر، وی ادامه داد: اقدام‌هایی برای هماهنگی با دیگر سازمان‌های مرتبط صورت گرفته تا برای مقابله با کوخه‌نشینی از همه ظرفیت‌های نظامی، انتظامی و امنیتی استان بهره‌برداری شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: باید مسیرهای خروجی استان بوشهر نیز در این مدت برای مقابله با کوخه نشینی به دقت رصد شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما