شناسهٔ خبر: 49773927 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

ماه خبر مفدا؛

معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در قاب"شهریور ماه۱۴۰۰"

شهریور ماه سال ۱۴۰۰ در حوزه دانشگاه‌های علوم پزشکی همانند ماه‌های گذشته، متاثر از اتفاقات ناشی از پیک‌های کرونا و روند واکسیناسیون در کشور بود. البته در این ماه تغییرات مثبت و خوبی در حوزه واکسیناسیون رخ داد که با توجه به واردات دزهای بالای واکسن به داخل کشور در کنار تولیدات واکسن داخلی و همچنین انجام سریع واکسیناسیون دانشجویان در تمامی دانشگاه‌های کشور، گمانه زنی‌ها برای بازگشایی دانشگاه‌ها و برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری را جدی‌تر از قبل مطرح کرد. دیدار دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر جدید بهداشت با معاون و مدیران معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و ایجاد «پویش مجاهدین واکسیناسیون» به منظور حضور دانشجویان داوطلب در انجام واکسیناسیون عمومی مردم، از اتفاقات مهم در این ماه به شمار می‌رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا تهران، در گزارش زیر تلاش شده است بخش کوچکی از حضور پررنگ یک ماه گذشته معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در حوزه‌های فرهنگی، علمی‌و آموزشی، دانشگاهی، ورزشی، قرآنی و صنفی و رفاهی به تصویر کشیده شده و اهم اخبار مرتبط با این معاونت در شهریور ماه ۱۴۰۰ مرور شود.

چهارشنبه ۳ شهریور۱۴۰۰؛

لاری: شوراهای صنفی با تعامل سازنده همراه با شجاعت به دنبال رفع مشکلات دانشجویان باشند/ زیرساخت‌های رفاهی دانشگاه‌های علوم پزشکی باید ارتقا یابد

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در نشست یک روزه «انتخابات شورای مرکزی مجمع دبیران شوراهای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت» و «هیات مرکزی نظارت بر شوراهای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت» بر ضرورت وجود تعامل سازنده میان دانشجویان و مسؤولان از سوی اعضای شورای صنفی دانشجویان تاکید کرد و گفت: شما پل ارتباطی میان دانشجویان و مسؤولان دانشگاهی و ستاد وزارت بهداشت هستید و برای موفقیت در حفظ این مسیر ارتباطی باید با اخلاق، دلسوزی و مهربانی هر دو سوی این مسیر را راضی نگاه دارید.

مشروح این خبر را با کلیک روی متن مشاهده کنید.

چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰؛

انتخابات «شورای مرکزی مجمع دبیران شوراهای صنفی و « هیات مرکزی نظارت بر این شوراها» برگزار شد

انتخابات «شورای مرکزی مجمع دبیران شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی» و همچنین انتخابات «هیات مرکزی نظارت بر این شوراها» عصر امروز چهارشنبه سوم شهریور ماه با حضور مهندس رحمان خدابنده مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

مشروح این خبر را با کلیک روی متن مشاهده کنید.

https://www.mefda.ir/d/2021/08/25/4/696120.jpg

دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰؛

نشست کارگروه تخصصی «دستورالعمل رسیدگی به مصادیق پوشش حرفه‌ای» برگزار شد

نشست کارگروه تخصصی «بررسی و تبادل‌نظر دستورالعمل رسیدگی به مصادیق پوشش حرفه‌ای» با حضور مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت برگزار شد.

 مشروح این خبر را با کلیک روی متن مشاهده کنید.

https://www.mefda.ir/d/2021/08/30/4/698113.jpg

دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰؛

نشست «کارشناسان اداره کل دانشجویی» با معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار شد

دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در نشستی صمیمی با مدیر کل، معاون و کارشناسان اداره کل دانشجویی این معاونت به ارائه نظرات و بیان تجربیات حاصل شده طی مدت حضور در معاونت پرداخت؛ کارشناسان اداره کل دانشجویی نیز به بیان نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند.

مشروح این خبر را با کلیک روی متن مشاهده کنید.

https://www.mefda.ir/d/2021/08/30/4/698056.jpg

سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰؛

لاری: سیاست‌گذارانه به امور فرهنگی نگاه کنیم/ بدنه کارشناسی خبره در انجام فعالیت‌های فرهنگی اهمیت بالایی دارد

دکتر لاری درباره تعامل بیشتر ستاد وزارت بهداشت با دانشگاه‌های علوم پزشکی عنوان کرد: همراهی وزارتخانه با دانشگاه‌های علوم پزشکی بسیار مهم است. چرا که مخاطب و مشتری ما در نهایت دانشجویان هستند که باید موج رضایتمندی را در سیمای آن‌ها ببینیم. تعامل دوسویه ستاد و دانشگاه‌ها به ما اجازه استفاده بهتر از خلاقیت‌های مدام دانشجویان و کارشناسان خبره را می‌دهد. امروز با تعامل گسترده با دانشگاه‌ها می‌توانیم به وظیفه اصلی خودمان در ستاد تمرکز بیشتری داشته باشیم و سیاست‌گذارانه به امور فرهنگی نگاه کنیم.

مشروح این خبر را با کلیک روی متن مشاهده کنید.

 https://www.mefda.ir/d/2021/08/31/4/698661.jpg

چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰؛

دانشجویان بهترین سرمایه در فعالیت‌های داوطلبی هستند/ ظرفیت بالایی در حوزه فعالیت‌های عام‌المنفعه در دانشگاه‌ها داریم

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه دانشجویان بهترین سرمایه ما در فعالیت‌های داوطلبی هستند افزود: برگزاری «اولین جشنواره ملی مشارکت اجتماعی سلامت» دریچه‌ای برای گسترده‌تر شدن مسولیت‌های اجتماعی است و امیدواریم که ثمرات این اقدام در بحث سلامت به وضوح مشهود باشد. در طول سالیان خدمت خود هیچ‌گاه با مورد یا گزارشی مواجه نشده‌ام که دانشجویان و دانشگاهیان از امور خیرخواهانه طفره‌روی داشته باشند. ما ظرفیت بالایی در حوزه فعالیت‌های خیرخواهانه و عام‌المنفعه در دانشگاه‌ها داریم و خوشبختانه هر حادثه یا موجی در کشور رخ داده دانشجویان ما به عنوان سفیر خیر و سلامت عمل کرده و برای امور خیریه حاضر می‌شوند.

مشروح این خبر را با کلیک روی متن مشاهده کنید.

چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰؛

لاری: کار فرهنگی و دانشجویی نعمت بزرگی است و کار قرآنی نعمتی مضاعف/علی‌نژاد: جشنواره قرآن و عترت محملی برای آموزش قرآن خواهد بود

به دنبال برگزاری جلسات معاونت فرهنگی و دانشجوی وزارت بهداشت با مدیران و کارشناسان ادارات این معاونت، دکتر سیما سادات لاری معاون وزیر بهداشت با رییس، معاون و کارشناسان مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت دیدار کرد و ضمن تشکر از تلاش‌های اعضای این مرکز طی دو سال گذشته‏، بر حفظ موفقیت‌ها و رفع نواقص تاکید کرد.

 مشروح این خبر را با کلیک روی متن مشاهده کنید.

https://www.mefda.ir/d/2021/09/01/4/699298.jpg

یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰؛

دانشجویان علوم پزشکی به مقوله واکسیناسیون مردم ورود جدی کنند

دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت در جمع مدیران معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بر اهمیت حضور دانشجویان جهت انجام هر چه سریعتر واکسیناسیون تاکید کرد و گفت: باید دانشجویان را جهت انجام هر چه سریعتر واکسیسناسیون در شش هفته طلایی پیش رو پای کار بیاوریم و از انرژی و روحیه خوب دانشجویی که در این روزها مشاهده می‌شود استفاده بیشتری کنیم.

 مشروح این خبر را با کلیک روی متن مشاهده کنید.

یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰؛

عین‌اللهی: بومی گزینی دانشجویان هدف اصلی وزارت بهداشت در حوزه جذب دانشجو است/دانشجویان برای انجام هر چه سریعتر واکسیناسیون پای کار بیایند

نشست دکتر بهرام عین‌اللهی با معاون و مدیران معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار شد، در این نشست وزیر بهداشت "بومی گزینی" دانشجویان را یکی از سیاست‌ها و اهداف اصلی وزارت بهداشت در حوزه جذب دانشجو عنوان کرد و گفت: بومی گزینی در برخی سال‌ها به نحو احسن انجام شد و باید باری دیگر دنبال شود.

 مشروح این خبر را با کلیک روی متن مشاهده کنید.

https://www.mefda.ir/d/2021/09/05/4/700619.jpg

یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰؛

نشست معاون وزیر بهداشت و تیم اجرایی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار شد

دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به دنبال نشست‌های خود با پرسنل و کارمندان این معاونت، ظهر امروز با پرسنل و تیم اجرایی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت دیدار کرد.

 مشروح این خبر را با کلیک روی متن مشاهده کنید.

دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰؛

سی‌وهشتمین «نشست شورای مرکزی ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهی وزارت بهداشت» برگزار شد

سی‌وهشتمین جلسه «نشست شورای مرکزی ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهی وزارت بهداشت» روز دوشنبه ۱۵ شهریورماه با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به‌صورت مجازی برگزار شد.

  مشروح این خبر را با کلیک روی متن مشاهده کنید.

سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰؛

نشست «شورای مرکزی مجمع دبیران شوراهای صنفی دانشجویان علوم پزشکی کشور» با معاون وزیر بهداشت برگزار شد

نشست «شورای مرکزی مجمع دبیران شوراهای صنفی دانشجویان علوم پزشکی کشور» با حضور دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجوی وزارت بهداشت، دکتر علی‌اکبر حق‌دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت و جمعی از مدیران و مسؤولان این دو معاونت با محوریت بازگشایی دانشگاه‌ها، بیان موضوعات و مشکلات فرهنگی، دانشجویی و آموزشی برگزار شد.

   مشروح این خبر را با کلیک روی متن مشاهده کنید.

https://www.mefda.ir/d/2021/09/07/4/701865.jpg

سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰؛

ابلاغ اعتبار وام‌های صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از ۲۰ شهریورماه

مهندس بهروز رحیمی رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از ابلاغ اعتبار وام‌های دانشجویی این صندوق در سال ۱۴۰۰، به دانشگاه‌های علوم پزشکی از ۲۰ شهریور ماه جاری خبر داد و گفت: در این حوزه با دقت نظر و تلاش فراوان جایگاه ویژه دانشجویان علوم پزشکی را در نظر گرفته‌ایم.

  مشروح این خبر را با کلیک روی متن مشاهده کنید.

چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰؛

حق‌دوست: سیاست ما برگزاری آزمون‌های امن، سالم و ایمن است

دکتر علی‌اکبر حق‌دوست درجمع دبیران شورای مرکزی شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در انتقاد از فشارهای وارده به معاونت آموزشی وزارت بهداشت، مبنی بر برگزار نشدن آزمون‌های جامع گفت: سیاست وزارت‌ بهداشت در مورد آزمون‌های جامع بر برگزاری امن، سالم و ایمن است. حفظ امنیت و بهداشت دانشجویان، قطعا خط قرمز ما است و از طرف دیگر نظم و انضباط نیز از اصول اساسی آموزش است، بر این اساس هیچ دلیل منطقی برای برگزار نشدن این آزمون‌ها وجود ندارد.

   مشروح این خبر را با کلیک روی متن مشاهده کنید.

https://www.mefda.ir/d/2021/09/07/4/701899.jpg

چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰؛

انتخابات کشوری «مجمع تخصصی کانون‌های مذهبی وزارت بهداشت» به صورت مجازی برگزار شد

رئیس اداره تبلیغ و ترویج مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت از برگزاری انتخابات کشوری «مجمع تخصصی کانون‌های مذهبی وزارت بهداشت» به صورت مجازی خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و درگیری کشور با این بیماری و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و دانشجویی در فضای مجازی، انتخابات کشوری «مجمع تخصصی کانون‌های مذهبی وزارت بهداشت» با مشارکت ۸۱ دبیر کانون‌های مذهبی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به صورت الکترونیکی و به شکل همزمان برگزار شد.

   مشروح این خبر را با کلیک روی متن مشاهده کنید. 

https://www.mefda.ir/d/2020/08/11/4/521161.jpg

شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰؛

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران منصوب شد

دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت طی حکمی دکتر حسین قناعتی را به عنوام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران منصوب کرد.

 مشروح این خبر را با کلیک روی متن مشاهده کنید. 

https://www.mefda.ir/d/2021/09/12/4/703795.jpg

شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰؛

پویش «مجاهدین واکسیناسیون» کلید خورد/ دعوت از نهادهای دانشجویی برای حضور در واکسیناسیون سراسری

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت از راه‌اندازی پویش «مجاهدین واکسیناسیون» خبر داد و عنوان کرد: وزیر بهداشت در بازدیدهای مختلفی که در روزهای اخیر داشته‌اند همواره به نقش دانشجویان در جهت واکسیناسیون عمومی تاکید کرده‌اند. در همین راستا در روزهای اخیر پویش «مجاهدین واکسیناسیون» را راه‌اندازی کردیم که با استقبال خوبی از سوی دانشجویان مواجه شد.

  مشروح این خبر را با کلیک روی متن مشاهده کنید. 

یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰؛

تاکید بر اهمیت استقلال حوزه انضباطی/  دانشجو، شورای انضباطی را پناهگاه خود بداند

نشست دکتر سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با دبیر و کارکنان شورای مرکزی انضباطی وزارت بهداشت برگزار شد. در این نشست ضمن اشاره به اهمیت حفظ استقلال حوزه انضباطی بر رعایت حقوق دانشجویان در مقام متخلف تاکید شد به نحوی که دانشجویان شورای انضباطی را پناهگاه خود بدانند.

    مشروح این خبر را با کلیک روی متن مشاهده کنید. 

 چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰؛

بیش از ۸ هزار دانشجو به پویش «مجاهدین واکسیناسیون» پیوستند

تا روز سه‌شنبه ۲۳ شهریورماه بیش از هشت هزار دانشجو به پویش «مجاهدین واکسیناسیون» پیوستند.

مشروح این خبر را با کلیک روی متن مشاهده کنید. 

https://www.mefda.ir/d/2021/09/13/4/704376.jpg

یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰؛

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران منصوب شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی دکتر عبدالرضا پازوکی را به سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران منصوب کرد.

 مشروح این خبر را با کلیک روی متن مشاهده کنید. 

https://www.mefda.ir/d/2021/09/19/4/707157.jpg

نظر شما