شناسهٔ خبر: 49767014 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۰۷ هزار دانش‌آموز استان همدان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

همدان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت که سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با حضور بیش از ۳۰۷ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۵۵۵ مدرسه این استان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «محمد پورداود» روز شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ که در دبیرستان نمونه دولتی امام صادق (ع) شهر همدان، برگزار شد، افزود: مدارس این استان در سال تحصیلی جدید با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در سه گام بازگشایی می شود.

وی اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که از سیره پیامبر اعظم الگو برداری شده، مسیر حرکت و برنامه ریزی دستگاه تعلیم و تربیت در کشور و استان را مشخص کرده است.

پورداود تصریح کرد: مسیر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی همین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که توسط معلمان که افسران سپاه پیشرفت جامعه هستند، اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: خروجی آموزش و پرورش، دانش آموزان مومن، خردمند، متفکر، اندیشمند، دانشمند، با نظم، با انصاف، مجاهد و اهل عمل است.

۳۰۷ هزار دانش‌آموز استان همدان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: امسال بیش از ۳۵ هزار نوآموز این استان با ورود به مقطع پیش دبستانی و حدود ۳۶ هزار کلاس اولی بهار تعلیم و تربیت را آغاز کردند.

وی اظهار داشت: از مجموع دانش آموزان استان همدان، بیش از ۱۷۴ هزار نفر در دوره ابتدایی مشغول تحصیل هستند.

پورداود تصریح کرد: از امروز شرایط حضور دانش آموزان در کارگاه های هنرستانی و همچنین مدارس دارای کمتر از ۱۵ دانش آموز به طور کامل فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان پایه اول ابتدایی نیز می توانند هفته ای یک بار برای آشنایی با فضای آموزشی به صورت حضوری در مدارس حاضر شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: آموزش مجازی همه دانش آموزان استان از روز پنجشنبه(اول مهر) آغاز شده و تا نیمه آبان تمامی مدارس استان در قالب سه گام و در فازهای مختلف به صورت حضوری بازگشایی می شود.

پورداود تصریح کرد: در گام نخست مدارس دارای کمتر از ۳۰ دانش آموز که بیشتر آن ها مدارس مناطق کم جمعیت روستایی و عشایری هستند به صورت حضوری بازگشایی می شود.

وی اظهار داشت: در گام دوم نیز مدارس دارای بین ۳۰ تا ۳۰۰ دانش آموز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و دستورالعمل های ستاد ملی کرونا از هفته سوم مهرماه به صورت حضوری بازگشایی می شوند.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: فعالیت حضوری مدارس دارای بیش از ۳۰۰ دانش آموز نیز از نیمه دوم آبان ماه متناسب با رنگ بندی کرونا آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: سیاست اصلی آموزش و پرورش برای حضور دانش آموزان در مدارس، بازگشایی آرام، تدریجی ، اقناعی و اقتضایی است.

پورداود با اشاره به اینکه بهترین و مطلوب ترین شکل آموزش حضور دانش آموزان و معلمان در کلاس های درس است، افزود: سلامت دانش آموزان، خانواده آن‌ها و فرهنگیان اولویت ما است و با این رویکرد مدارس را در سه گام بازگشایی می کنیم.

وی گفت: همه معلمان استان همدان واکسن کرونا را دریافت کرده اند و کار واکسیناسیون دانش آموزان بین ۱۲ تا ۱۸ سال نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز در این آیین با اشاره به اینکه آغاز سال تحصیلی بسیار با شکوه است، گفت: تلاقی این ایام با هفته دفاع مقدس نیز بسیار ارزشمند و مبارک است.

۳۰۷ هزار دانش‌آموز استان همدان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

«مصطفی آزادبخت» با بیان اینکه در حالی سال تحصیلی جدید را آغاز می کنیم که در آستانه اربعین حسینی قرار داریم، اظهار داشت: ما با فرهنگ عاشورا، تاسوعا و اربعین، انقلاب شکوهمند اسلامی را به ثمر رساندیم.

وی افزود: داشتن ۳۶ هزار دانش آموز و ۲ هزار و ۵۰۰ معلم شهید نشان از ازرش های والای آموزش و پرورش دارد که باید این جایگاه را ارج نهاد.

آزادبخت عنوان کرد: نقش آموزش و پرورش در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی بسیار ارزشمند است و اهالی آن با آموزه های دینی جلوه های ایثار و گذشت را نشان دادند و باید این راه ادامه داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان تاکید کرد: امروز دانش آموزانی داریم که همچون «علی لندی» نوجوان ۱۴ سال برای نجات هموطنان خود، شهادت گونه ایثار می کنند.

وی با اشاره به اینکه در محیط آموزشی باید ارتباط معلم و دانش آموز با احترام باشد، خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش و پرورش هرچه بودجه اختصاص دهیم همانند سرمایه گذاری است که در آینده بهره آن را کشور خواهد برد.

به گزارش ایرنا، در ادامه این آیین پیام سرپرست وزارت آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ قرائت شد.

همچنین همزمان با این آیین زنگ مقاومت به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس نیز در مدارس استان همدان به صدا درآمد.

به نمایندگی از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران از ۲ پیشکسوت حوزه دفاع مقدس نیز دراین مراسم تجلیل شد.

سال های تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ و ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا غیر حضوری و از طریق ارائه درس نامه، صدا و سیما، شبکه شاد و فضای مجازی برگزار شد.

جشن غنچه ها نیز روز پنجشنبه اول مهرماه به صورت نمادین با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در تعدادی از مدارس شهرستان های مختلف استان با حضور پیش دبستانی ها و کلاس اولی ها با هدف آشنایی با فضای آموزشی و معلمان برگزار شد.
 

۳۰۷ هزار دانش‌آموز استان همدان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

نظر شما