شناسهٔ خبر: 49766611 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تبادل زندانيان بين کانادا و چين

صاحب‌خبر -
تبادل زندانيان بين کانادا و چين
خبرگزاری آریا- به دنبال آزادی مدیر مالی شرکت هواوی از حصر خانگی در کانادا، دو کانادایی زندانی شده در چین، آزاد شدند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک قاضی کانادایی دستور آزادی "منگ وانژو" مدیر مالی شرکت هواوی را صادر کرد.  این گزارش می افزاید وانژو کانادا را به مقصد چین ترک کرده است. در همین حال جاستین ترودو نخست وزیر کانادا تأیید کرد پس از صدور حکم آزادی "منگ وانژو" مدیر مالی شرکت هواوی، دو کانادایی که در چین زندانی بودند، آزاد شده و در راه بازگشت به کانادا هستند. نخست وزیر کانادا، روز جمعه اعلام کرد به دنبال توافق آمریکا و مدیر مالی شرکت چینی «هوآوی»، دو تبعه کانادایی زندانی در چین آزاد شده‌اند.
جاستین ترودو در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: هواپیمای مایکل کووریگ و مایکل اسپاوو هم اینک از قلمرو هوایی چین خارج شده و عازم کانادا است. مایکل کووریگ، دیپلمات سابق و مشاور فعلی گروه بین‌المللی بحران، و مایکل اسپاوور، مشاور امور مالی و تجاری، در زمستان سال 97 به اتهام لطمه زدن به «امنیت ملی» در چین بازداشت شدند. این دو تبعه کانادایی، پس از دستگیری منگ وانژو، مدیر مالی شرکت چینی «هوآوی» در ونکوور کانادا بازداشت شدند.
روز جمعه به دنبال توافق دادستان‌های آمریکایی با منگ وانژو بر سر پرونده‌اش در خصوص «کلاهبرداری بانکی»، مدیر مالی شرکت چینی «هوآوی» از حصر خانگی در کانادا آزاد شد و به چین بازگشت. خانم منگ وانژ در دی ماه سال 1397 در فرودگاه ونکوور کانادا و به درخواست آمریکا و به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران بازداشت شد. او سپس با قید وثیقه آزاد و در خانه خود در ونکوور در حصر خانگی قرار گرفت.

نظر شما