شناسهٔ خبر: 49766331 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امکان تردد زائران با ویزای معتبر

زائران اربعین حسینی تنها با ویزای معتبر امکان تردد دارند.

صاحب‌خبر -

مردم از مراجعه به مرز خودداری کنندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان؛ معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: تنها کسانی که ویزای معتبر، کارت واکسیناسیون و تست پی سی آر را دارند می‌توانند از مرز زمینی شلمچه عازم کشور عراق شود.
محمدحیدری با بیان اینکه به کسانیکه این سه مدرک را ندارند اجازه خروج داده نمی‌شود افزود: از مردم می‌خواهیم فقط با داشتن مدارک لازم به مرز مراجعه کنند.

او با تاکید بر بسته بودن مرز شلمچه گفت: فقط زائران اربعین حسینی که دارای روادید اضطراری هستند امکان خروج از گذرگاه مرزی شلمچه را دارند.

فرماندار ویژه خرمشهر افزود: زائران اربعینی که روادید سفر هوایی به عراق را دارند بر اساس موافقت دولت عراق می‌توانند روادید خود را به زمینی تبدیل کنند، در این راستا نماینده کشور عراق برای تبدیل روادید هوایی به زمینی در بخش مرز شلمچه مستقر شده است.

او ادامه داد: مرز شلمچه برای زائران فاقد روادید که فقط گذرنامه در دست دارند بسته بوده و این افراد امکان خروج از مرز را ندارند.

کشور عراق برای اربعین امسال با ورود هوایی ۶۰ هزار زایر ایرانی با شرایط خاص موافقت کرده است.
بر اساس تقویم رسمی کشور روز دوشنبه مصادف با پنجم مهر اربعین حسینی در ایران است.

 
<div id="video-display-embed-code_7028328"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3230217/7028328?width=400&height=300"></script></div>
 
<div id="video-display-embed-code_7028333"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3230217/7028333?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما