شناسهٔ خبر: 49761520 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بوی ماه مهر، بوی درس و مشق|آموزش حضوری برای 10 هزار دانش آموز دهدشتی آغاز شد

سال تحصیلی جدید با حضور 10 هزار دانش آموز متوسطه اول و دوم در کلاس درس امروز آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، پس از وقفه طولانی مدت در آموزش حضوری با مطلوب شدن شرایط کرونایی و تسریع در واکسیناسیون مدارس به روی دانش آموزان باز شده است.

آموزش و کرونا که از بهمن ماه 2 سال گذشته با شیوع این ویروس برای از میدان به در کردن حریف در جدال بودند حالا تمام شده و مدارس بوی ماه مهر به خود گرفته‌اند.

راهروهای مدارس امروز بار دیگر شاهد حضور پرمهر دانش آموزان بودند. کلاس‌های درس بوی درس و شوق کودکانه، بوی دفتر و کتاب‌های نو، بوی مشق‌ و حساب و بوی محبت و دوستی می‌دهند.

هر چند آموزش حضوری به طور دقیق مشخص نیست و آموزش و پرورش هنوز نسخه واحدی برای همه مناطق نپیچیده اما ابهامات و سردرگمی والدین نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است.همین اعلام بازگشایی مدارس والدین را در تکاپوی خرید نوشت افزار و لوازم درس و مشق کرد تا زودتر فرزندانشان را پشت نیمکت کلاس ببینند.

 

حالا امروز با بازگشایی مدارس شور و شوقی دوباره در فضای مدارس پیچید. والدین دانش آموزان خود را تا کلاس درس همراهی کردند و فصل جدیدی از زندگی تحصیلی دانش آموزان و معلمان
آغاز شد.

آموزشی که طی 2 سال اخیر به جرگه مجازی پیوسته بود و از کیفیت لازم برخوردار نبود و نتیجه آن بیسوادی پنهان است، امسال از میان صفر و یک‌های مجازی خارج شده و به روال قبل برمی‌گردد.

 

آیین بازگشایی مدارس دهدشت امروز به صورت نمادین در مدرسه تیزهوشان برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش دهدشت اظهار داشت: بیش از 21 هزار نفر دانش آموز در سه مقطع ابتدایی، متوسطه و فنی و کاردانش در ۹۰۰ کلاس درس در سال تحصیلی جدید به تحصیل خواهند پرداخت.

فضل الله گنجی‌پور افزود: 10 هزار دانش آموز متوسطه اول و دوم از امروز در کلاس درس حاضر می‌شوند.

 

گنجی‌پور گفت: با شیوع کرونا در بیش از ۱۸ ماه گذشته عملا کلاس‌های درس تعطیل، معضلات و آسیب‌های زیادی را بر پیکر جامعه وارد ساخته است.

وی به مشکلات پیش آمده در خصوص تعطیلی مدارس و آموزش مجازی اشاره و تصریح کرد: نوعی افسردگی پنهان بین دانش آموزان ، خانواده‌ها و فرهنگیان با تعطیلی مدارس با شیوع کرونا ایجاد شده است.

گنجی‌پور ادامه داد: معضل دیگری نیز در جامعه دانش آموزی به وجود آمده و آن  نوعی  بیسوادی پنهان است که  نتیجه آن سالهای آینده مخصوصا در دوره ابتدایی مشخص خواهد شد.

 

این مسؤول به دغدغه والدین و دانش آموزان در خصوص سلامت هم پاسخ داد و گفت: واکسیناسیون دانش آموزان از پنجم مهر آغاز می‌شود.

وی با اشاره به واکسینه شدن 75 درصد فرهنگیان افزود: پنج آموزشگاه برای تزریق واکسن دانش آموزان در نظر گرفته شده است که با همکاری شبکه بهداشت و درمان کار واکسیناسیون اجرا می‌شود.

انتهای پیام/82016

نظر شما