شناسهٔ خبر: 49753355 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در کنفرانس مطبوعاتی؛

رهبر حزب وطن ترکیه: سیاست‌های تجزیه‌طلبانه آمریکا محکوم است

خبرگزاری صداوسیما

رهبر حزب وطن ترکیه گفت: همه مسائل و چالش‌های قومیتی در منطقه از سیاست‌های خصمانه و تجزیه‌طلبانه آمریکا و رژیم صهیونیستی نشأت می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا؛ «دوغو پرینجک» رهبر حزب وطن ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی که امروز جمعه در ساختمان مرکزی این حزب در آنکارا برگزار شد، ضمن محکوم کردن سیاست‌های تجزیه طلبانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه افزود: آمریکا با کمک‌های تسلیحاتی به نیرو‌های جدایی طلب در منطقه قصد دارد ترکیه و منطقه را دچار هرج ومرج کرده و تمام تلاش‌های ما را برای رفع اختلافات قومی که بار‌ها مجلس به اجراء گذاشته شده است به هدر دهد.

<div id="video-display-embed-code_7025481"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3229707/7025481?width=600&height=350"></script></div>

وی با بیان اینکه عامل و عامل اصلی تمام اختلافات موجود در منطقه آمریکا و عیادی آن هستند گفت: با این حال هیچکس توان آن را ندارد تا خدشه‌ای به یکپارچگی ترکیه وارد آورد حتی با جنگ و بزور اسلحه، زیرا به مانند همیشه تمام کسانیکه بر روی ترکیه سلاح کشیده اند شکست خواهند خرد و نخواهند توانست نقشه‌های پلید خود را به اجراء بگذارند.

رهبر حزب وطن ترکیه در ادامه با تاکید بر اینکه دولت این کشور باید بیش از هر زمان دیگر به صدای مردم خود گوش فرا دهد تصریح کرد:همه باید بدانند که ما به عنوان ترکیه آماده هستیم با همه کشور‌های همسایه مانند سوریه، عراق، ایران، آذربایجان و روسیه که در هدف نقشه‌های تجزیه طلبانۀ امپریالیسم و صهیونیسم قرار دارند همراه و همزبان شده و این نقشه‌های پلید را خنثی کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه نه آمریکا و نه هیچ قدرت دیگری توان تجزیه منطقه را ندارد گفت: اتم را می‌توان تجزیه کرد، اما منطقۀ ما را نمی‌توانند تجزیه کنند.

نظر شما