شناسهٔ خبر: 49750223 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

آمادگی ایران برای همکاری با نیکاراگوئه در مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا

وزیر امور خارجه کشورمان تحریم‌های آمریکا علیه نیکاراگوئه و همچنین دخالت‌های خارجی در امور داخلی نیکاراگوئه را محکوم و آمادگی خود را برای همکاری بیشتر برای مقابله با تحریم‌های آمریکا اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان در ادامه دیدارهای امروز خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، با دنیس مونکادا وزیر خارجه نیکاراگوئه ملاقات و در خصوص روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

وزیر خارجه نیکاراگوئه در ابتدای ملاقات سلام گرم رئیس جمهور کشورش برای آقای رئیسی را ابلاغ کرد، و ضمن اشاره به اینکه گفت‌وگوی تلفنی دو رئیس جمهور بسیار مثبت و سازنده بوده است از حمایت‌های به عمل آمده از سوی جمهوری اسلامی ایران تشکر نموده و آمادگی نیکاراگوئه را برای همکاری‌های گسترده در زمینه‌های مختلف اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با همتای آذربایجانی درباره تردد کامیون‌های ایرانی

وزیر خارجه نیکاراگوئه همچنین خواستار برگزاری هر چه زودتر کمیسیون مشترک دو کشور شد.

بیشتر بخوانید:

‌گوترش: ایران شریک نزدیک همکاری‌ها با سازمان ملل است

وزیر امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به تاریخ مبارزاتی دو کشور و اینکه دو ملت، پیروزی انقلاب خود را در فاصله کم و نزدیک به هم تجربه کرده اند، از این واقعیت به عنوان عامل نزدیکی بیشتری دو ملت یاد کرد.

امیرعبداللهیان تحریم‌های آمریکا علیه نیکاراگوئه بویژه تحریم‌های اخیر کنگره و همچنین دخالت‌های خارجی در امور داخلی نیکاراگوئه را محکوم و آمادگی خود را برای همکاری بیشتر برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا اعلام کرد.

وزیر خارجه در خصوص روابط دوجانبه نیز با اشاره به سطح خوب و رو به پیشرفت روابط سیاسی ابراز امیدواری کرد روابط اقتصادی نیز به سطح روابط سیاسی ارتقاء یابد. در همین رابطه از برگزاری کمیته مشترک و کمیسیون مشترک اقتصادی استقبال نمود.

امیرعبداللهیان همچنین بر ضرورت گسترش تجارت دو کشور از جمله در حوزه صادرات اوره، گاز، کالاهای پتروشیمی و دارو به نیکاراگوئه تاکید کرد.

لازم به ذکر است دو طرف در خصوص آخرین وضعیت تحولات منطقه‌ای و بین المللی تبادل نظر کردند.

نظر شما