شناسهٔ خبر: 49746169 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس جمهور: دولت برنامه‌های مهمی برای توسعه ایلام دارد

خبرگزاری صداوسیما

رئیس جمهور در بدو ورود به استان ایلام گفت: این استان خط مقدم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده و حق بزرگی بر گردن همه ما دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته از رئیس جمهور: دولت برنامه های مهمی برای توسعه ایلام دارداین استان و با همفکری مسئولان کشوری و استانی امیدواریم در این سفر بتوانیم گام‌هایی را برای رفع محرومیت و توسعه یافتگی این استان برداریم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان ایلام گفت: این استان در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، گردشگری و کشاورزی و همچنین وجود منابع و معادن مختلف ظرفیت بسیار بزرگی نیازمند توجه مسئولان است.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به شرایط کرونایی جامعه افزود: به دلیل شرایط موجود امکان دیدار مردمی با مردم شهید پرور استان ایلام وجود ندارد که امیدواریم در سفرهای بعدی این مهم محقق شود. 

رئیس جمهور لحظاتی پیش در چهارمین سفر استانی خود وارد استان ایلام شد. 

بازدید از سد کنجانچم در مهران، نشست با نخبگان، حضور در شورای اداری استان و نشست خبری با اصحاب رسانه از جمله برنامه های سفر یک روزه دکتر رئیسی به استان ایلام است. 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_7023837"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3229355/7023837?width=400&height=300"></script></div>
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_7023836"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3229355/7023836?width=400&height=300"></script></div>
 
 
بازدید رئیس جمهور از سامانه گرمسیری استان ایلام و سد کنجانچم مهران 
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در ادامه سفر خود به استان ایلام از سد کنجانچم به عنوان بخشی از سامانه گرمسیری این استان بازدید کرد.  
 
رئیس جمهور: دولت برنامه های مهمی برای توسعه ایلام دارد
 
رئیس جمهور در این بازدید تکمیل سد کنجانچم را یکی از مهمترین برنامه دولت در استان ایلام عنوان کرد و گفت: بهره برداری از این سد با هدف رونق کشاورزی و جلوگیری از کاهش سرمایه های مردم پایین دست این سد با سرعت هر چه تمامتر انجام شود. 
دکتر رئیسی توجه به ظرفیت های مهم اقتصادی و تولیدی بویژه ظرفیت های کشاورزی استان همچون سد کنجانچم، سامانه گرمسیری و طرح انتقال آب و شبکه آبیاری و زهکشی را از دیگر اولویت های دولت در استان عنوان کرد. 
کاهش اثرات خشکسالی و تامین نیاز‌های آب شرب، صنعت و توسعه کشاورزی استان‌های ایلام و کرمانشاه از رودخانه‌های مستقل مرزی از حوزه سیروان، تبدیل مناطق محروم گرمسیری به نمادی از پیشرفت و توسعه پایدار و تلاش برای حل مشکلات بیکاری و توسعه کشاورزی از جمله اهداف اجرای طرح سامانه‌های انتقال و شبکه‌های آبیاری و زهکشی مناطق گرمسیری است.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_7023935"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3229355/7023935?width=400&height=300"></script></div>
 
ادای احترام رئیس جمهور به مقام شامخ شهدا
رئیس جمهور در حاشیه زیارت یادمان شهدای قلاویزان و در جمع زائران قبور مطهر شهدا، اظهار داشت: مناطقی مانند قلاویزان جایگاه ایثار، شهادت، توکل به خدا، وفای به عهد، دلدادگی به اسلام و دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی است.
دکتر رئیسی گفت: حضور در مسیر راهیان نور برای همه به ویژه مسئولین درس‌آموز است و باید از چنین حضوری درس ایستادگی، اجرای عدالت، توجه به مردم به ویژه قشر حزب‌اللهی و کسانی که با همه وجود در مسیر انقلاب هستند، گرفت.
رئیس جمهور با اشاره به تقارن سفر استانی با ایام اربعین حسینی اظهار داشت: این ایام به خاطر شرایط کرونایی برای عاشقان زیارت اباعبدالله‌الحسین (ع) بسیار تاسف برانگیز است و سال‌های زیادی میلیون‌ها زائر از همین مسیر مهران به زیارت امام حسین (ع) می‌رفتند و شخصا نیز چندین بار از همین مسیر برای زیارت راهی شدم امیدواریم با ریشه کن شدن کرونا بار دیگر شرایط و زمینه حضور میلیون‌ها عاشق اباعبدالله‌الحسین (ع) فراهم شود.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: تلاش داشتیم تعداد زیادی از مردم کشورمان بتوانند به کربلا اعزام شوند، اما دولت عراق فقط با حضور ۶۰ هزار نفر موافقت کرد و امکان افزایش آن برای دولت میزبان وجود ندارد.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان ایلام حق بسیار زیادی بر گردن مردم ایران دارد، گفت: مردم این دیار دلاورانه و با احساس تعقل و اخلاص در مقابل دشمنان، مقاومت و ایستادگی کردند و ۳هزار شهید استان گواهِ بصیرت و فداکاری مردم این خطه است.
وی خاطرنشان کرد: یقینا توصیف ابعاد مختلف ایستادگی و مقاومت مردم استان ایلام، صحیفه بسیار بلندی می‌شود و امیدواریم همه بتوانیم راه مقدس و نورانی شهیدان را ادامه دهیم.
 
رئیس جمهور: دولت برنامه‌های مهمی برای توسعه ایلام دارد رئیس جمهور: دولت برنامه‌های مهمی برای توسعه ایلام دارد رئیس جمهور: دولت برنامه‌های مهمی برای توسعه ایلام دارد رئیس جمهور: دولت برنامه‌های مهمی برای توسعه ایلام دارد رئیس جمهور: دولت برنامه‌های مهمی برای توسعه ایلام دارد رئیس جمهور: دولت برنامه‌های مهمی برای توسعه ایلام دارد رئیس جمهور: دولت برنامه‌های مهمی برای توسعه ایلام دارد رئیس جمهور: دولت برنامه‌های مهمی برای توسعه ایلام دارد رئیس جمهور: دولت برنامه‌های مهمی برای توسعه ایلام دارد رئیس جمهور: دولت برنامه‌های مهمی برای توسعه ایلام دارد رئیس جمهور: دولت برنامه‌های مهمی برای توسعه ایلام دارد رئیس جمهور: دولت برنامه‌های مهمی برای توسعه ایلام دارد رئیس جمهور: دولت برنامه‌های مهمی برای توسعه ایلام دارد رئیس جمهور: دولت برنامه‌های مهمی برای توسعه ایلام دارد رئیس جمهور: دولت برنامه‌های مهمی برای توسعه ایلام دارد رئیس جمهور: دولت برنامه‌های مهمی برای توسعه ایلام دارد رئیس جمهور: دولت برنامه‌های مهمی برای توسعه ایلام دارد رئیس جمهور: دولت برنامه‌های مهمی برای توسعه ایلام دارد رئیس جمهور: دولت برنامه‌های مهمی برای توسعه ایلام دارد رئیس جمهور: دولت برنامه‌های مهمی برای توسعه ایلام دارد رئیس جمهور: دولت برنامه‌های مهمی برای توسعه ایلام دارد رئیس جمهور: دولت برنامه‌های مهمی برای توسعه ایلام دارد رئیس جمهور: دولت برنامه‌های مهمی برای توسعه ایلام دارد رئیس جمهور: دولت برنامه‌های مهمی برای توسعه ایلام دارد رئیس جمهور: دولت برنامه‌های مهمی برای توسعه ایلام دارد رئیس جمهور: دولت برنامه‌های مهمی برای توسعه ایلام دارد رئیس جمهور: دولت برنامه‌های مهمی برای توسعه ایلام دارد
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_7027667"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3229355/7027667?width=400&height=300"></script></div>
 
 

نظر شما