شناسهٔ خبر: 49744539 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لندن

ناپدید شدن بیش از ۳۱ هزار سیاه پوست در انگلیس

بنابر اعلام آژانس ملی جرایم انگلیس، در فاصله سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ میلادی، بیش از ۳۱ هزار و ۷۰۰ سیاه پوست در این کشور ناپدید شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از لندن، آژانس ملی جرایم (National Crime Agency) در انگلیس اعلام کرد بیش از ۳۱ هزار و ۷۰۰ سیاه پوست در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ میلادی در انگلیس ناپدید شده اند. خانواده‌های سیاه پوستان گم شده می‌گویند در گزارش ناپدید شدگان به پلیس، با تبعیض اجتماعی روبرو هستند و از سرنوشت عزیزان شان همچنان بی خبرند. روزنامه دیلی میرور در گزارشی در این باره نوشت: در حالی که سیاه پوستان، سه درصد از ترکیب جمعیت انگلیس را تشکیل می‌دهند، ۱۷ درصد از افراد گم شده در این کشور، سیاه پوستند.


براساس آمار آژانس ملی جرایم در انگلیس، مشکل افزایش گم شدن سیاه پوستان در انگلیس، رو به افزایش است و از ۱۱.۳ درصد در سال ۲۰۱۶، اکنون به ۱۴ درصد از مجموع گم شدگان این کشور رسیده است. روزنامه دیلی میرور نوشت دومینیک نورتون (Dominic Norton)، بنیانگذار سازمانی به منظور یافتن سیاه پوستان گم شده در انگلیس معتقد است شمار سیاه پوستان گم شده این کشور، همچون بخش قابل مشاهده کوه یخ است و میزان واقعی، به مراتب بیش‌تر است. تبعیض نژادی در رسیدگی به گزارش‌ها درباره گم شدن سیاه پوستان نیز خانواده‌های سیاه پوست انگلیس را آزار می‌دهد و خانواده‌ها از کم توجهی و تاخیر پلیس شکایت می‌کنند.


دیلی میرور افزود: خانواده‌های سیاه پوستان گم شده در انگلیس، در توماری الکترونیکی از دولت این کشور خواسته اند درباره چرایی شمار فراوان سیاه پوستان گم شده و نیز چگونگی رسیدگی پلیس به این گزارش ها، بررسی ملی جامعی صورت دهد. این تومار را تاکنون حدود ۲۱ هزار نفر امضا کرده اند. براساس آمار آژانس ملی جرایم در انگلیس در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ میلادی همچنین ۱۷۰ هزار و ۸۱۹ نفر سفیدپوست از اروپای شمالی و نیز ۶ هزار و ۲۸۳ نفر سفیدپوست از جنوب اروپا در انگلیس گم شده اند. در لندن نیز در حالی که در دو سال گذشته، ۱۸ هزار و ۶۷۶ سیاه پوست ناپدید شده اند، ۲۳ هزار و ۸۹۰ نفر از سفیدپوستان اروپای شمالی و اروپای جنوبی نیز گم شدند. بدین ترتیب، سیاه پوستان در لندن، ۳۶ درصد از مجموع افراد گم شده در این شهر را در دو سال گذشته تشکیل داده اند.

 

پیش از این نیز پلیس انگلیس پس از کشف نیم تنه پسری در رودخانه تیمز اعلام کرد تحقیقات نشان می‌دهد صد‌ها پسر آفریقایی از مدارس لندن ناپدید شده اند. بنابر تحقیقات پلیس لندن، در مدت سه ماه، ۳۰۰ کودک سیاه پوست هرگز به مدارس خود بازنگشته اند.

نظر شما