شناسهٔ خبر: 49742789 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اشتغالزایی به نهضت ملی تبدیل شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اشتغال‌زایی باید به نهضت ملی تبدیل شود گفت: اگر اشتغال حل شود بسیاری از مشکلات نیز حل خواهد شد هرچند اغلب مسائل مربوط به فضای مدیریتی است. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان محمدعلی زلفی‌گل امشب در یادواره شهدای ورزشکار همدان اظهار کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی است تا ضمن بازخوانی فرهنگ جبهه و جهاد و شهادت، این مهم را فراموش نکنیم. 

وی با بیان اینکه شهدا و رزمندگان برای امنیت ایران جان خود را در طبق اخلاص گذاشته‌اند گفت: شهدا متعلق به ایران اسلامی، قومیت‌ها، فرهنگ‌ها و  سلایق سیاسی مختلف هستند به همین دلیل وقتی نام شهید به میان می‌آید همه سر تکریم فرود می‌آورند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: همه اصناف و اقشار در دوران دفاع مقدس در قالب بسیج مردمی برای دفاع از کشور وارد صحنه شدند که این یک اتفاق ارزشمند است.

وی با بیان اینکه آن‌چه باعث شد یک وجب از خاک کشور نصیب دشمن نشود یکپارچگی ملت بود افزود: سعی کنیم هر کجا قلم می‌زنیم و کلامی می‌گوییم در راستای حفظ وحدت کشور باشد که این مهم یک وظیفه ملی است.

زلفی‌گل ولایت را عمود خیمه کشور دانست و گفت: دشمن بیشترین هجمه را معطوف ولایت فقیه کرده که باید ضمن دفاع از این اصل مهم، وحدت ملی با روحیه جهادی را حفظ کنیم. 

وی با اشاره به اینکه باید از خدا بخواهیم وقتی نعمت و مسئولیتی را نصیب می‌کند ظرفیت داشتن آن نعمت را هم بدهد، ادامه داد: اگر برخی مسئولان عاقبت بخیر نمی‌شوند شاید برای این است که یادشان رفته از خداوند ظرفیت این مسئولیت را هم درخواست کنند.

وی درباره سفر اخیر رئیس جمهور به کشور تاجیکستان اظهار کرد: در اولین سفر رئیس جمهور به این کشور نه تنها ایران عضو دائم سازمان همکاری‌های شانگهای شد که در روابط ما با این کشورها نیز تحولات خوبی رخ داد که نتیجه آن را در آینده خواهیم دید.

وزیر علوم تصریح کرد: اگر دیپلماسی فرهنگی، اقتصادی و سیاسی را برای کشورهای همسایه به خوبی طراحی کنیم با استفاده از این ظرفیت می‌توانیم اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم.

وی ضمن اینکه اشتغال‌زایی را مسئله‌ای مهم دانست که باید به نهضت ملی تبدیل شود افزود: اگر اشتغال حل شود بسیاری از مشکلات نیز حل خواهد شد هرچند اغلب مسائل مربوط به فضای مدیریتی است. 

انتهای پیام/ ۳۱۴۰

نظر شما