شناسهٔ خبر: 49734383 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

بیش از 1700 خانوار روستایی شهرستان فاروج به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان شمالی از نصب و ارتقا 9 سایت تلفن همراه و بهره مندی 16 روستای بالای بیست خانوار شهرستان فاروج با بیش از 1700 خانوار و جمعیتی بالغ بر پنج هزار و 200 نفر خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان شمالی، سید علی مرتضوی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در دور دوم سفر های شهرستانی به فاروج، در نشست بررسی مسائل و مشکلات این شهرستان با حضور استاندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه های اجرایی گفت: با اجرای پروژه های USO و توسعه زیرساختهای ارتباطی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته روستایی استان در یکسال اخیر به ویژه در شهرستان فاروج، گامهای بلندی جهت خدمت رسانی به روستاییان برداشته شده که منجر به رشد شاخص های ارتباطی شده است.
وی تصریح کرد: تا کنون از محل این طرح، 9 سایت تلفن همراه، نصب و را ه اندازی یا ارتقا تکنولوژی داده شده که 16 روستای بالای بیست خانوار شهرستان فاروج با بیش از 1700 خانوار روستایی و جمعیتی بالغ بر پنج هزار و 200 نفر ، تحت پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت سیار قرار گرفتند .
مدیرکل ارتباطات استان افزود: دو سایت روستاهای فرهادان و ریزه در حال اجرا می باشد که در صورت اجرای شبکه برق و نصب دکل و تجهیزات مربوطه، تا دو ماه آینده پوشش اینترنت سیار برای هشت روستای دیگر قابل بهره برداری خواهد بود و پیگیری های لازم جهت اتصال مابقی روستاهای این شهرستان به شبکه ملی اطلاعات در سال 1400 در دست اقدام است.
مرتضوی گفت: از دیگر اقدامات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این شهرستان می توان به اجرای مسیر فیبرنوری و اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد.
 

نظر شما