شناسهٔ خبر: 49732987 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

در نشست خبری تابش، دبیر جشنواره کودک اصفهان عنوان شد؛

«سینما سرزمین خیال» شعار جشنواره سی‌وچهارم/ بهروز شعیبی و گلاره عباسی در میان داوران جشنواره

نشست خبری علیرضا تابش دبیر سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان پیش از ظهر امروز به صورت آنلاین برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، نشست خبری علیرضا تابش دبیر سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان پیش از ظهر امروز در اصفهان برگزار شد، این نشست به صورت آنلاین نیز پخش شد.

تابش در ابتدای این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و ادای احترام به شهدای مدافع سلامت صحبت‌هایش را آغاز کرد و در رابطه با شعار جشنواره امسال گفت: در شورای برنامه‌ریزی جشنواره بحث و تبادل نظر زیادی شکل گرفت در مورد اینکه شعار متناسب با حال و اوضاع کودکان امروز باشد. از طرف دیگر من برای سینما رسالت و شأن حفظ امید و نشاط قائلم و در شرایط تلخ، شکننده و هراس‌آور کرونایی، کودکان سوگوار و هراس‌زده، با آرامش موجود در دنیای سینما به تخیل و خیال روی می‌آورند.

وی افزود: سینماگران عزیز ما و هنرمندانی که طی سال‌های متمادی به خصوص در دو سال اخیر آثار جذابی برای کودکان و نوجوانان تولید کردند نیز برای ما قابل احترام هستند و از این جهت شعار «سینما سرزمین خیال» را برای جشنواره امسال انتخاب کردیم. این شعار عملیاتی است، چرا که همیشه هنرمندان ما سری به سرزمین خیال می‌زنند و با دنیایی خیال‌انگیز و فانتزی فرزندان امروز کشور را به نشاط و شادی دعوت می‌کنند.

دبیر سی‌وچهارمین جشنواره کودک و نوجوان اصفهان اضافه کرد: امسال بیش از 550 اثر در بخش ملی و بین‌المللی جشنواره به دبیرخانه رسید. از بین 438 اثر متقاضی حضور در جشنواره ملی، 392 اثر با مقررات جشنواره منطبق بود که مورد انتخاب و بررسی قرار گرفت. در بخش وب سری 12 اثر، در پویانمایی کوتاه 120 اثر، در فیلم کوتاه داستانی 215 اثر و در فیلم‌های بلند داستانی 45 اثر متقاضی حضور بودند.

وی ادامه داد: از این تعداد آثار راه یافته به بخش مسابقه عبارتند از: 10 اثر از میان وب سری‌ها، 15 اثر در پویانمایی کوتاه، 17 اثر در فیلم کوتاه داستانی و 18 اثر در بین فیلم‌های بلند ایرانی. از میان کل آثار نیز 16 اثر با موضوع کرونا در بخش ویژه‌ای تحت عنوان «کرونا روایت» به بخش مسابقه راه یافتند. فیلم‌های بلند سینمایی حاضر در بخش مسابقه در سینماهای اصفهان و شهرهای دیگر کشور با رعایت استانداردها و پروتکل‌های بهداشتی در طول ایام جشنواره (16 تا 21 مهر) به نمایش درمی‌آیند

تابش فیلم‌های سینمایی این دوره از جشنواره را نیز معرفی کرد که بر این اساس «بلوط»، به کارگردانی مرتضی رحیمی، «بامبالا» به کارگردانی سید جمال سیدحاتمی، «برزنگی» اثری از حسین قاسمی جامی، «پسران دریا» ساخته مشترک افشین هاشمی و حسین قاسمی جامی، «ترانه‌های پدرانه» به کارگردانی محمد بصیری، «داستان‌های هزار و یک روز» تولید مشترک سینمای ایران و ژاپن ساخته حبیب احمدزاده، «زندگی و زندگی» به کارگردانی علی قوی‌تن، «شهر گربه‌ها» اثری از سیدجواد هاشمی، «لیپار» به کارگردانی حسین ریگی و «یدو» ساخته مهدی جعفری فیلم‌های سینمایی راه یافته به بخش مسابقه سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان اصفهان هستند.

دبیر جشنواره کودک و نوجوان در مورد داوران این دوره از جشنواره نیز گفت: مهین جواهریان، گلاره عباسی، بهروز شعیبی، سهیل موفق، حامد جعفری، رضا درستکار و بهرام دهقانیار داوران بخش ملی این جشنواره خواهند بود. در بخش داوری بین‌المللی، چهار داور از کشورهای فرانسه، آلمان، شیلی و سوئد به صورت آنلاین آثار را قضاوت می‌کنند و در بخش انیمیشن‌های بلند و کوتاه هم دو داور از ترکیه و افغانستان آثار را بررسی خواهند کرد.

این خبر در حال تکمیل است...

نظر شما