شناسهٔ خبر: 49727815 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هند واکسیناسیون کودکان را از ماه آینده آغاز می‌کند

تهران- ایرنا- مقامات هندی روز چهارشنبه اعلام کردند که همه کودکان بالای ۱۲ سال از ماه آینده (اکتبر) و همزمان با انتشار واکسن کرونای موسوم به "زیکوو - دی" توسط شرکت "زیدوس کادیلا"، واکسن کرونای خود را دریافت خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از "تایمز او ایندیا"، سازمان ناظر دارویی هند، ماه گذشته به واکسن کرونای این شرکت هندی که اولین واکسن این بیماری از نوع دی ان‌ ای (DNA) است، مجوز استفاده اضطراری برای بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال را داد.  
این شرکت اعلام کرده است که از ماه اکتبر، ماهانه ۱۰ میلیون واکسن کرونا تولید خواهد کرد. این تنها واکسن تایید شده در هند برای تزریق در میان کودکان است.  
هند تاکنون ۸۲۵.۹ میلیون نفر از جمعیت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفری خود را واکسینه کرده است.  
این شرکت داروسازی در ماه ژوئیه (تیر) اعلام کرد که واکسن کرونایش بر ضد سویه‌های جهش‌یافته جدید ویروس کرونا به خصوص سویه‌ دلتا نیز موثر است و این واکسن به جای سرنگ‌های معمول با یک اپلیکاتور بدون سوزن تجویز می‌شود.  
ویروس کرونای "دلتا" یا بی-۱. ۶۱۷. ۲ همان ویروس جهش یافته و بسیار مسری است که برای اولین بار در هند شناسایی شد. سازمان جهانی بهداشت با هدف جلوگیری از انگ زدن به کشورهایی که انواع جهش یافته ویروس کرونا در آنجا شناسایی شده، تصمیم گرفت تا بجای اسامی پیشین از حروف الفبای یونانی برای نامگذاری ویروس‌ها استفاده کند.  
بر اساس آخرین به روزرسانی تارنمای وردمیترز، کشور هند با بیش از ۳۳ میلیون مبتلا و حدود ۴۴۶ هزار جانباخته بر اثر ویروس کرونا، پس از آمریکا بیشترین آمار ابتلا به کووید ۱۹ را ثبت کرده است.

نظر شما