شناسهٔ خبر: 49723229 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزاری اجتماع ۱۰ هزار نفری جا ماندگان اربعین حسینی در منطقه ۱۳ تهران

تهران - ایرنا- شهردار منطقه ۱۳ تهران گفت: با همکاری مشترک شهرداری منطقه ۱۳، هیات آئین حسینی و پادگان نیروی هوایی، اجتماع بزرگ جا ماندگان اربعین حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، مجتبی شکری افزود: مناسبت بزرگداشت اربعین حسینی و ایجاد فضای مناسب برای حضور مشتاقان در این مراسم با توجه به عدم توفیق حضور در پیاده روی اربعین حسینی در سال جاری، با تدبیر شهرداری منطقه و همکاری پادگان نیروی هوایی ارتش و هیئت آئین حسینی، دلدادگان امام حسین (ع) در مراسمی با عنوان" جای خالی ما " در ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش گردهم می آیند.  

وی افزود: با برنامه ریزی انجام شده، مراسم گرامیداشت اربعین حسینی با ظرفیت تقریبی ۱۰ هزار نفر  از اول مهر ماه به مدت پنج روز برگزار می شود و در این راستا، اقدامات لازم از جمله برپایی غرفه های فرهنگی، ایستگاه صلواتی، برپایی استیج ، فعالیت های خدمات شهری قبل، حین و بعد مراسم، تمهیدات حمل و نقل عزاداران به داخل مجموعه، اطلاع رسانی و فضا سازی انجام می شود.

رزم نمایش عملیات کربلای سه و انهدام سکوهای نفتی  الامیه_البکر

وحیدرضا انارکی شهردار منطقه ۱۵ از بازسازی عملیات کربلای ۳ و انهدام سکوهای نفتی الامیه و البکر عراق در بوستان آزادگان به مدت یک هفته همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت: این رزم نمایش هنری با مشارکت شهرداری منطقه با سپاه محمد رسول الله و ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر از امشب آغاز به کار می کند و تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

شهردار منطقه به تشریح بخش های این نمایشگاه پرداخت و افزود: علاوه بر آماده سازی زیرساخت‌های محوطه بوستان برای اجرای عملیات آبی و خاکی؛ برپایی استیج، سه موکب، ۱۲ غرفه فرهنگی و همچنین برپایی نمایشگاه عکس شهدا و فضاسازی محیطی از ورودی بوستان تا دریاچه و همچنین هویت بخشی سیمای بصری با نصب بنر و پوستر هفته دفاع مقدس و پرچم در سطح محدوده منطقه و داخل بوستان انجام می شود.  

محمدی به برگزاری جلسات هماهنگی اجرای عملیات آبی و خاکی اشاره کرد و افزود: جلسات متعددی با فرماندهان سپاه و همچنین شورای اداری منطقه برگزار شده و مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران و امین توکلی زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز طی چند روز گذشته به منظور هماهنگی و مشارکت در اجرای ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در بوستان آزادگان حضور یافته و در جریان آخرین اقدامات ویژه برنامه های دفاع مقدس در این منطقه قرار گرفتند.  

به گفته وی، از صبح روز جمعه عملیات آماده سازی محوطه بوستان برای اجرای رزم نمایش و همچنین فضای سازی بوستان و محدوده منطقه آغاز شده و کار به سرعت انجام شد.

اجرای طرح خیابان کامل در منطقه یک بررسی شد

حمید موسوی شهردار منطقه یک تهران از بررسی اجرای طرح خیابان کامل درمنطقه یک حد فاصل میادین قدس و تجریش خبر داد.

 به گفته وی، ادامه طرح با بررسی های میدانی و تعامل و همفکری شهرداری منطقه یک، اعضای شورای شهر، پلیس راهور در دست بررسی است تا بدون کمترین خلل در تردد شهروندان، نهایی و قطعی شود.

برپایی غرفه های فروش لوازم التحریر در منطقه ۳ 

کاظم کمالی نسب معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری‌ منطقه ۲ تهران گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، غرفه های فروش لوازم التحریر ایرانی_اسلامی در سراهای محلات منطقه ۳ راه اندازی می شوند.

وی گفت: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس  و با هدف خدمت رسانی بهتر به شهروندان و دانش آموزان سطح منطقه، غرفه های فروش لوازم التحریر ایرانی-اسلامی در سطح  سرای محلات منطقه آغاز به کار می کنند.   

به گفته کمالی نسب مهمترین لوازم عرضه شده شامل لوازم تحریر، کیف و کفش خواهد بود و غرفه داران با تخفیف ۱۰ تا ۳۰ درصد به نسبت قیمت بازار کالاهای خود را به فروش می رسانند.  

وی با تاکید به هدف این نمایشگاه که در راستای تنظیم قیمتها است که از اول تا ۱۵ شهریور ماه آماده بازدید مراجعان است.

 فضاسازی بصری منطقه ۱۹ در هفته دفاع مقدس

علی توکلی شهردار منطقه ۱۹ تهران گفت: معابر و محورهای اصلی منطقه ۱۹ به مناسبت گرامیداشت ۸ سال دفاع مقدس و ایجاد حال و هوای این دوران، آذین بندی و مزین به بنرهای مناسبتی شدند.

وی زنده نگه داشتن یاد و خاطرات دوران دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از اهم اهداف اجرایی برنامه ها و فعالیت های مناسبتی این هفته اعلام کرد و گفت: به همین مناسبت ضمن اکران بنرهای مناسبتی در عرشه پل های سواره رو، ۳۰۰ بنر پلاکاردی نیز در معابر بزرگراهی و اصلی منطقه نیز نصب شد.

وی همچنین از ایجاد یادمان نمادین دفاع مقدس با نمایش سنگر جبهه خبر داد و گفت: این یادمان با هدف تداعی دلاوری های دوران جنگ جنب ساختمان ستادی منطقه  ایجاد شد.

توکلی همچنین به آذین بندی ساختمان های ستادی، میادین و معابر اصلی منطقه با نصب بیش از ۱۲ هزار متر ریسه های پرچم ایران اشاره کرد و افزود: در ادامه این فعالیت ها، ۱۵۰ تخته پرچم ایران روی عرشه پل های سواره رو و معابر پرتردد منطقه به اهتزاز درآمده است.

شهردار منطقه در ادامه با یادآوری برپایی بزرگترین موزه زنده و نمایشگاه یاد یاران در بوستان ولایت به آذین بندی غرفه های این نمایشگاه اشاره کرد و ادامه داد: در همین راستا ضمن آماده سازی محوطه نمایشگاه با نصب داربست و چادر غرفه ها، فضاسازی محیطی و آذین بندی متناسب با هفته دفاع مقدس نیز صورت گرفت.

بهره برداری از مراکز و امکانات جدید واکسیناسیون شهرداری تهران

علی نصیری سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: ستاد مدیریت بحران کرونای شهرداری تهران تشکیل و مقرر شد مراکز جدید واکسیناسیون شهرداری تهران در قالب ۱۳ مرکز ثابت، ۳ مرکز خودرویی و ۱۰ مرکز سیار روز پنج شنبه اول مهرماه با حضور شهردار تهران مورد بهره برداری قرار گیرد.

به گفته وی، در این ستاد مقرر شد در اجرای هم افزایی هر چه بیشتر توان شهرداری تهران با وزارت بهداشت برای سرعت بخشی به واکسیناسیون شهروندان تهرانی مجموع امکانات جدید شهرداری تهران در قالب ۱۳ پایگاه ثابت متعلق به شهرداری تهران در کنار ۳ مرکز خودرویی تزریق واکسن و نیز ۱۰ خودرو سیار ویژه تزریق واکسن جهت مددجویان و افراد آسیب پذیر از روز پنج شنبه در بازه زمانی ساعت ۸ تا ۲۰ فعال خواهد شد.

به این تریب پیش بینی می شود با بکارگیری و بهره برداری از این مراکز و امکانات جدید ظرفیت تزریق واکسن به میزان ۳۰۰ هزار دُز در تهران افزایش یابد که در کنار سایر مجموعه های از پیش واگذار شده شهرداری تهران نقش مهمی در سرعت بخشی به واکسیناسیون پایتخت ایفا خواهد کرد.

شهرداری تهران پیش از این ۴۳ پایگاه را در اختیار امور مربوط به واکسیناسیون قرار داده و در تجهیز و آماده سازی ۹ پایگاه نیز مشارکت داشته است و در طرح جدید ۱۳ مرکز ثابت، ۳ مرکز خودرویی و ۱۰ مرکز سیار نیز به پایگاه های قبلی اضافه می شود.

 آغاز پویش "مهمانی حاج قاسم" از آزادی

در راستای پویش مهمانی حاج قاسم رزمایش مشترک کمک مومنانه توسط شهرداری منطقه۹ و ناحیه مقاومت حمزه سیدالشهدا(ع) در محوطه برج آزادی برگزار شد.

 به مناسبت هفته دفاع مقدس، رزمایش مشترک شهرداری منطقه۹ و ناحیه مقاومت بسبج حمزه سیدالشهدا (ع) در محوطه برج آزادی برگزار شد.

در این رزمایش بالغ بر ۱۳۰۰ بسته معیشتی، کپسول های اکسیژن، لوازم بهداشتی تهیه و توزیع آن بین نیازمندان و محرومین منطقه آغاز شد.

این مراسم با حضور سید مصطفی موسوی شهردار منطقه، سرگرد محسن قدیری فرمانده ناحیه مقاومت حمزه سیدالشهدا ع، فرماندهان حوزه های بسیج منطقه، روحانیون، بسیجیان و مدیران شهری برگزار شد.

شهردار منطقه۹ در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با یادآوری نوع دوستی هموطنان در دوران دفاع مقدس گفت : آنچه که از دفاع مقدس به یادها مانده است غیر از ایثار و رشادت های رزمندگان ما، نوع دوستی و کمک خالصانه هموطنان در آن مقطع زمانی بود و اکنون هم که بخشی از جامعه به خاطر اپیدمی کرونا وضعیت معیشتی خوبی ندارند، می طلبد خیرین به کمک همنوعان خود بیایند که خوشبختانه در منطقه۹ با کمک شهروندان و خیرین در ایام هفته دفاع مقدس بسته های معیشتی توسط بسیج جمع آوری و توزیع خواهد شد.

گفتنی است پس از پایان مراسم گشت های سلامت، عملیات اجرایی خدمت رسانی به محرومین و شهروندان راآغاز کردند.

نظر شما