شناسهٔ خبر: 49714996 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دریادار تنگسیری:

فلسفه تشکیل بسیج دریایی مردمی، دفاع از کشور است

بندرعباس- ایرنا- فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فلسفه تشکیل بسیج دریایی مردمی برای دفاع از کشور است که به صورت آشکار و پنهان در برابر هر دشمنی که بخواهد گزندی به این کشور بزند و یا چشم طمعی داشته باشد، می‌ایستند.

صاحب‌خبر -

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به اینکه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران معتقدند دفاع باید مردمی باشد، افزود:‌ دفاع از جزایر و سواحل کشور را همین نیروهای بسیج دریایی مردمی انجام می‌دهند و لذا اگر بتوان مردم را سازمان داد، دفاع مستحکم مردمی در دریا ایجاد کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه دفاع بایستی ماندگار باشد، ادامه داد:‌ دشمن بایستی تاب آوری را در یک عملیات ببیند،‌ این تاب‌آوری با مشارکت همه مردم محقق می‌شود و از همین رو افزون بر ۳۸ هزار نفر در قالب بسیج دریایی  در طول ساحل ۲۲۰۰ کیلومتر جنوبی و  همچنین ساحل شمال کشور سازمان یافته‌اند که افزون‌بر ۱۵ هزار نفر در مرحله اول سازمان دادیم.

فرمانده ندسا اضافه کرد: حضور مردم ساحل‌نشین با قایق‌ها و شناورهایشان را در هشت سال دفاع مقدس و در عملیات‌های مهمی همچون خیبر، عبور از کارون،‌ بیت‌المقدس، بدر و والفجر هشت و حتی زمان محاصره آبادان شاهد بودیم و می‌دیدیم چگونه این شناورهای مردمی مهمات می‌آوردند، مردم و نیروهای رزمنده را جابه‌جا می‌کردند و کمک‌هایشان چه تاثیری داشت.

دریادار پاسدار تنگسیری با اشاره به سیلاب خوزستان، عنوان کرد: ۱۰۳ فروند شناور در سیل خوزستان بردیم تا جایی که اعلام کردند دیگر جایی نیست که نیاز به حضور شناور داشته باشد.

وی ادامه داد: ۶۰ درصد این شناورها از براداران اهل سنت بود،حتی در سیلاب گلستان یک برادر اهل سنت که در امدادرسانی قایقش شکسته بود موتور آن را بیرون آورده بود و می‌گفت بدنه بدهید تا به فعالیت ادامه دهم.

فرمانده ندسا خاطرنشان کرد: برادران اهل سنت و شیعه ساحل نشین در آن حوادث حماسه‌هایی آفریدند که ماندگار خواهد شد و امروز هم این بزرگواران به یاد برادران و خواهرانی که در دوران دفاع مقدس از کشور دفاع کردند و شهدای مظلوم دریایی در این رژه دور هم جمع شده و این رژه دریایی باشکوه را برگزار کردند.

نظر شما