شناسهٔ خبر: 49714869 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دبیرخانه مناطق آزاد برای صدور سند کاداستری جزایر همکاری کند

سخنگوی قوه قضاییه از دبیرخانه مناطق آزاد برای همکاری بیشتر به منظور تسریع در صدور اسناد کاداستری جزایر درخواست همکاری کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای خدائیان گفت: طرح کاداستر یک طرح ملی است و تمام قلمرو کشور را اعم از سرزمین‌های اصلی، جزایر، خشکی و قلمرو دریایی را شامل می‌شود و سال‌های اخیر به خصوص در ۶ ماه گذشته پیشرفت‌های خوبی در اجرای طرح کاداستر به خصوص در رابطه با اراضی ملی و دولتی و منابع طبیعی حاصل شده است.
خدائیان افزود: سند مالکیت تمام جزایر کشور ما از قبل صادر شده و این اسناد مالکیت به صورت دفترچه‌ای متعلق به مردم و بخشی دیگر متعلق به دولت است و سند بخش متعلق به دولت به نام کشور جمهوری اسلامی ایران صادر شده است. در رابطه با طرح کاداستر در برخی جزایر پیشرفت‌های چشمگیری داشتیم که می‌توان به جزایر کیش و قشم اشاره کرد.
سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد بیشتر اراضی که به نام دولت یا مناطق آزاد یا سازمان جنگل‌ها و مراتع در جزایر است، سند کاداستری آن‌ها صادر شده است و مردم هم چنانچه ملکی دارند و مراجعه کرده اند نسبت به صدور سند کاداستر آن‌ها اقدام شده است. البته از دبیرخانه مناطق آزاد این درخواست را داریم که همکاری بیشتری کند تا در اسرع وقت بتوانیم طرح کاداستر را در تمام جزایر به اتمام برسانیم.

نظر شما