شناسهٔ خبر: 49711386 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

وزیر خارجه فلسطین: آماده احیای مذاکرات با اسرائیل هستیم

ایسنا نوشت: وزیر خارجه فلسطین تاکید کرد، فلسطینیان برای از سرگیری مذاکرات صلح با رژیم صهیونیستی آمادگی دارند اما باید تمایلی در رهبری جدید طرف مقابل ببینند.

صاحب‌خبر -

ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین در مصاحبه با اسپوتنیک درباره آمادگی برای از سرگیری مذاکرات صلح با تل آویو گفت: البته که آمادگی داریم. آیا چنین چیزی ممکن است؟ خب این به تمایل طرف مقابل بستگی دارد. آنچه ما اکنون از رهبران اسرائیلی شنیده‌ایم، این است که آنها آمادگی و تمایل انجام این کار را ندارند.

ریاض المالکی همچنین افزود: دبیرکل سازمان ملل باید علنا تاکید کند که فلسطینیان به درخواستش برای احیای مذاکرات با اسرائیل واکنش مثبت داشته‌اند و باید مشخصا آن مقامات اسرائیل را که مسوول جلوگیری از آغاز دوباره این مذاکرات هستند، مورد انتقاد قرار دهد.

وزیر خارجه فلسطین همچنین به اسپوتنیک گفت که او آماده ملاقات با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل است.

روز سه‌شنبه آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در مجمع عمومی از رهبران اسرائیل و فلسطین خواست تا مذاکرات در راستای راهکار دو کشوری را از سر بگیرند.

در اواخر ماه ژوئیه، دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت که روسیه فعالیت در کمیته چهارجانبه خاورمیانه را برای پیشبرد صلح در منطقه بیشتر تقویت می‌کند و از اعضای این گروه خواست تا ابتکارهای مسکو را بررسی کنند.

در پی تشدید درگیری تازه اسرائیل و فلسطین در ماه مه، روسیه به ویژه پیشنهاد برگزاری نشست چهارجانبه با حضور بازیگران منطقه‌ای شامل مصر، اردن، امارات متحده عربی، بحرین، فلسطینی‌ها، اسرائیلی‌ها و احتمالاً عربستان سعودی را مطرح کرد.

311311

نظر شما