شناسهٔ خبر: 49706687 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ماسال خبر داد؛

درخشش قصه‌گوی کانون پرورش فکری ماسال در کشور

عربان از درخشش قصه‌گوی کانون پرورش فکری ماسال در کشور خبر داد و گفت: در بخش پادکست قصه گویی بیست وسومین جشنواره قصه گویی در مرحله اول کشوری انتخاب و به مرحله دوم راه یافت.

صاحب‌خبر -

«تکتم عربان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ماسال اظهار کرد: «سوگند مهربانی» عضو نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ماسال در بخش پادکست قصه گویی بیست وسومین جشنواره قصه گویی در مرحله اول کشوری انتخاب و به مرحله دوم راه یافت.

 

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ماسال یکی از اهداف کانون از برپایی این جشنواره را تجدید و احیای سنت قصه گویی دانست و افزود: قصه را می‌توانیم انباشت تجارب انسانها در زمان‌ها و نسل‌های مختلف معرفی کنیم که آرزوها، خواسته‌ها، تمایلاتشان و دست آوردهایشان را همگی در قالب افسانه و روایت بیان می‌کنند .

 

وی با بیان اینکه قصه‌گویی و قصه شنیدن یک سنت عمومی و جزئی از فرهنگ و گذشته ایرانیان است گفت: قصه‌گویی از ریشه‌ای دیرینه برخوردار است و یک حس نوستالژیک میان خانواده‌های ایرانی ایجاد می‌کند و باعث ارتباط تنگاتنگ آنان می‌شود .

 

عربان قصهگویی را هنر مستقل، برجسته و اثرگذار در بین جوامع دانست و تصریح کرد: قرآن کریم و کتاب‌های مقدس ما مملو از قصه‌هایی است که با فطرت بشر در ارتباط هستند و حاوی پیام‌های مستقیم برای عبرت انسانها هستند .

 

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ماسال با بیان اینکه یکی از مهمترین ویژگی قصه این است که ذهن و قدرت خلاقیت کودکان را تقویت می کند و به همین سبب باید در گزینش قصه برای آنان دقت کنیم خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است «فاطمه شهبرگ» در مهرواره شعر طنز آفرینش توانست مقام برگزیده کشوریرا کسب کند.

 

پایان پیام/526

نظر شما