شناسهٔ خبر: 49703568 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ضرغامی در توییتی نوشت:

به نسبت اشتراکات فراوان فرهنگی با تاجیکستان، ارتباط گردشگری در پایین‌ترین سطح است

ضرغامی با اشاره به سفری که به تاجیکستان داشت عنوان کرد: به نسبت اشتراکات فراوان و سابقه تمدنی به ویژه زبان فارسی و مصادیق گسترده فرهنگ ناملموس متاسفانه ارتباط مردم دو کشور از طریق گردشگری بسیار ضعیف و در پایین‌ترین سطح است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، عزت‌الله ضرغامی (وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی) پس از بازگشت از سفری که به همراه رئیس جمهور به تاجیکستان داشت در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: تاجیکستان، در سفر رئیس جمهور همراه ایشان بودم و به طور فشرده ملاقات‌ها و بازدیدهای متعددی را برای رونق گردشگری بین دو کشور انجام دادم.

بازدید از موزه ملی، قلعه حصار، آرامگاه مشاهیر، مراکز تفریحی و پارک‌های اصلی، مراکز خرید سنتی و جدید و دیدار با همتای تاجیک و گفتگو طولانی با جامعه ایرانیان و اطلاع از مشکلات آنان از جمله برنامه‌های من بود.

در طول سفر به طور متناوب نتیجه ارزیابی‌ها را با جناب آقای رئیسی، وزرا و سفیر در میان می‌گذاشتم تا منشاء تصمیم‌گیری شود. 

به نسبت اشتراکات فراوان و سابقه ی تمدنی به ویژه زبان فارسی و مصادیق گسترده فرهنگ ناملموس متاسفانه ارتباط مردم دو کشور از طریق گردشگری بسیار ضعیف و در پایین ترین سطح است.

ترک‌ها بخش مهمی از بازار غذا ( فست فود) و پوشاک (برندهای ترک) را در تاجیکستان در اختیار دارند. چینی هم به نوعی دیگر.

تاجیک‌ها عاشق ایرانی‌ها هستند و به وضوح و صراحت این علاقه را به ما ابراز می‌کردند در سالهای گذشته دچار عقب ماندگی فراوانی در این عرصه بودیم باید جبران کنیم.

نظر شما