شناسهٔ خبر: 49701528 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تولیدکنندگان موظف به رعایت قیمت مصوب تخم‌مرغ هستند

کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی تولیدکنندگان را موظف به رعایت قیمت مصوب تخم‌مرغ و اجتناب از گران‌فروشی این ماده غذایی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی غفوری مقدم سخنگوی کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی  گفت: ضروری است تخم مرغ با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۱۶۹ هزار ریال از سوی تولیدکنندگان تامین و وارد بازار شود.

او افزود: براین اساس تا زمانی که قیمت جدید تخم مرغ از طریق نهاد‌های مرتبط با این موضوع اعلام نشود، تولیدکنندگان ملزم به رعایت قیمت مصوب هستند و باید به سرعت تخم مرغ را وارد کل شبکه عرضه نمایند، دیگر شبکه خاص و محدودی برای تخم مرغ وجود ندارد و با متخلفان از رعایت قیمت مصوب این کالا برخورد قانونی می‌شود.

بیشتر بخوانید

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: بعضا دیده شده است که بین قیمت فروش کالا از سوی عاملان فروش و قیمت تعیین شده برای مصرف کننده فاصله وجود دارد که این به نحوه نرخ گذاری واحد‌های تولیدی بر روی محصولاتشان بازمی گردد.

غفوری مقدم بیان کرد: در نشست کارگروه تنظیم بازار استان مقرر شد کمیته کارشناسی متشکل از نمایندگان برخی دستگاه‌های اجرایی، نرخ گذاری محصولات کارخانه‌ها را مورد بررسی قرار داده و مکاتبه‌ای با انجمن کارخانجات مواد غذایی و سایر انجمن‌های مرتبط انجام دهند تا بر رعایت دستورالعمل نرخ گذاری در واحد‌های صنعتی و اعمال سود‌های قانونی در واحد‌های صنفی تاکید شود.

او تصریح کرد: هم اینک شکر تولیدی کارخانه‌های داخل خراسان رضوی به تدریج در حال ورود به بازار است و شرایط مناسب تری برای این کالا در روز‌های آینده به وجود خواهد آمد.

سخنگوی کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی در خصوص کنترل قیمت حبوبات در بازار تاکید کرد: کارگروه تنظیم بازار استان مصوب کرد که از ظرفیت بخش خصوصی و سازمان تعاون روستایی برای عرضه حبوبات به قیمت مناسب در بازار بهره گرفته شود به نحوی که سازمان تعاون روستایی اقلامی را از محل حبوبات داخلی تامین و وارد بازار کند، از ظرفیت واردکنندگان نیز برای تامین عدس و برخی اقلام دیگر حبوبات به منظور تامین نیاز بازار و تعدیل قیمت‌ها بهره گرفته شود.

انتهای پیام// م.ب

نظر شما