شناسهٔ خبر: 49691816 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دولت سودان از دستگیری سران کودتای نافرجام در این کشور خبر داد

در پی کودتای نافرجام در سودان، مقامات دولت این کشور از دستگیری سران این کودتا که وابسته به دولت قبلی هستند، خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، در پی کودتای نافرجام در سودان امروز (سه شنبه) وزیر اطلاع رسانی سودان با صدور بیانیه‌ای از دستگیری سران نظامی و غیرنظامی کودتا در این کشور خبر داد.

در بیانیه وزیر اطلاع رسانی سودان آمده است: «وضعیت تحت کنترل است و سران نظامی و غیرنظامی کودتا دستگیر شدند. ما همچنان به دنبال بقایای حامیان حکومت سابق که در این کودتا شرکت داشتند، هستیم.»

وزیر اطلاعات سودان از تسلیم شدن آخرین سنگر‌های این کودتا در خارطوم، پایتخت این کشور خبر داد و گفت: «هدف کودتا این بود که ما به عقب برگردیم.»

او در انتها خاطرنشان کرد که این کودتا توسط گروهی از افسران نظامی حامی رژیم سابق انجام شده است.

سخنگوی دولت سودان نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت این کودتا تاکید کرد که این کودتا توسط طرفداران عمرالبشیر، رئیس جمهور سابق این کشور صورت گرفته است.

او هم در ادامه از دستگیری سران این کودتا خبر داد و خاطر نشان کرد که در حال تعقیب بقیه افراد شرکت کننده در این کودتا هستند.

سخنگوی دولت سودان در ادامه افزود: «آخرین سنگر کودتا در پادگان شجره منحل شد و ما به مردم سودان اطمینان می‌دهیم که اوضاع تحت کنترل کامل است.»

این مقام سودانی در انتها  از همه نیرو‌های انقلابی و  مردم خواست تا هوشیار باشند و با تلاش‌های مکرر که به دنبال سقوط انقلاب دسامبر هستند مقابله کنند.

گفتنی است که رسانه‌های دولتی سودان، امروز (سه شنبه) از یک کودتای ناموفق در این کشور خبر دادند و از مردم خواستند که با آن مقابله کنند.

این در حالی است که ۱۱ آوریل ۲۰۱۹ پس از تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به اوضاع نابسامان اقتصادی، «عمر البشیر» رئیس جمهور سابق سودان به دستور ارتش عزل شد و به زندان منتقل شد.

دادگاه سودان در دسامبر ۲۰۱۹ (دی ۱۳۹۸) در اولین حکم عمر البشیر را به اتهام فساد به دو سال حبس محکوم کرد.

شورای حاکمیتی سودان به ریاست عبدالفتاح برهان بعد از کناره‌گیری عمر البشیر، رئیس‌جمهور این کشور بعد از چند هفته ناآرامی در دارفور و سپس دخالت نیرو‌های ارتش تشکیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما