شناسهٔ خبر: 49690935 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش:

الگوی آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس تدوین و به مدارس ابلاغ شده است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش گفت: الگوی آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس تدوین و به مدارس ابلاغ شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی؛ در نخستین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش در دولت سیزدهم که در آستانه «آغاز سال تحصیلی جدید» برگزار شد، با تأکید بر اهمیت نقش و جایگاه آموزش و پرورش در جامعه و تربیت نسل آینده ساز کشور، اظهار کرد: خدا را شاکریم که در آستانه آغاز سال تحصیلی،  اولین جلسه شورای عالی در دولت سیزدهم و هزارمین جلسه شورای عالی را که مصادف با یکصدمین سال شورای عالی است با حضور، رییس جمهور برگزار می کنیم.

کاظمی افزود: همچنین از حمایت‌های رییس جمهور از نظام تعلیم و تربیت و رویکرد همه‌جانبه ایشان، برای زمینه‌سازی حضور دانش‌آموزان در مدارس، تشکر می‌کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، ادامه داد: تمام برنامه‌ریزی‌های لازم برای آغاز سال تحصیلی و بازگشایی آرام، تدریجی و با اطمینان از سلامتی دانش‌آموزان و معلمان اندیشه شده است و الگوی آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس تدوین و به مدارس ابلاغ شده است.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید از مهرماه گفت: زنگ آغاز سال تحصیلی«(زنگ مهر و مهربانی) و زنگ ایثار و مقاومت» و رسیدن فصل شکوفایی علم و دانش و خرد در بوستان تعلیم و تربیت با حضور رییس جمهور در روز شنبه 3 مهر به صدا درخواهد آمد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، شورای عالی آموزش و پرورش را مرکز فرماندهی و اتاق فکر آموزش و پرورش دانست و گفت: این شورا سیاستگذاری، قانون‌گذاری و تنظیم‌گری نظام تعلیم و تربیت در همه بخش‌ها را بر عهده دارد.

وی افزود: مسائل مهم آموزش و پرورش و نیازهای آن از بخش‌های مختلف از مدرسه تا سطوح برنامه‌ریزی و عملیاتی دریافت شده و در قالب سیاست‌ها، اسناد، آیین‌نامه‌ها و اساسنامه‌ها زمینه فعالیت قانونی این بخش‌ها را مهیا می‌کند.

کاظمی ادامه داد: شورای عالی آموزش و پرورش به دلیل قدمت، سابقه و وجود شخصیت‌ها و صاحب‌نظران علمی، فرهنگی و اجرایی همیشه استقلال خودش را حفظ کرده و مصوبات این شورا از اصالت، استقلال و اتقان لازم برخوردار بوده است که نمونه بارز آن سند تحول بنیادین، زیر نظام‌های سند و اهداف دوره‌های تحصیلی است که جا دارد از حضور فعال یکایک اعضاء در تمام جلسات شورا صمیمانه تشکر نمایم.

کاظمی با اشاره به این که امروز،  یکصدمین سال شورای عالی آموزش و پرورش است، بیان کرد: از آنجایی‌که تحقق سند تحول بنیادین، مهم‌ترین مأموریت نظام تعلیم و تربیت و میثاق ملّی و پیمان مدیران تعلیم و تربیت با دولت، مردم، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و آرمان‌های نظام است؛ لازم است در اولین جلسه گزارشی کوتاه از اقدامات آموزش و پرورش در حوزه اجرایی سند در طول سال‌های گذشته ارائه شود.

 کاظمی افزود: همچنین، از آنجایی‌که آموزش و پرورش یک دستگاه فراملی و فرابخشی است. و با همه دستگاه‌ها مأموریت های مشترک دارد؛ ما آمادگی داریم تا علاوه بر اقدامات صورت گرفته به عنوان وظیفه ملی، ظرفیت های بیشتری از آموزش و پرورش را در خدمت اعتلای فرهنگ، ارزش‌ها، آرمان های جامعه قرار دهیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، در پایان گفت: بدون مشارکت و حمایت دستگاه‌ها نمی‌توانیم به اهداف خود برسیم.

نظر شما