شناسهٔ خبر: 49688248 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ارسال ۲۰۰ پرونده شهدای مدافع سلامت به بنیاد شهید

معاون اداره کل منابع انسانی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۲۰۰ پرونده در خصوص شهدای مدافع سلامت به بنیاد شهید ارسال شده است.

صاحب‌خبر -

مجتبی یوسفی، معاون اداره کل منابع انسانی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت پرونده‌های شهدای مدافع سلامت در کشور اظهار کرد: در حال حاضر ۳۴۹ پرونده برای ارسال به بنیاد شهید تحت عنوان شهدای مدافع سلامت به دست ما رسیده که از این تعداد ۲٠٠ پرونده مدارک شان کامل بوده و به بنیاد شهید ارسال شده است.

او ادامه داد: از میان ۳۴۹ پرونده که از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به دست ما رسیده، تعداد ۱۴۹ پرونده دارای نقص مدارک بوده که به دانشگاه‌های علوم پزشکی مربوطه ارجاع داده شده است.

یوسفی بیان کرد: در حال حاضر ۸۳ شهید مربوط به گروه پرستاری مانند پرستار، کارشناس اتاق عمل، هوشبری، سوپروایزر و سر پرستار است. از میان شهدای مدافع سلامت که پرونده آنها تایید و به بنیاد شهید ارسال شده ۴۷ نفر پزشک و ۴۹ نفر متخصص هستند.

او گفت: برای ارسال پرونده‌ها به بنیاد شهید ابتدا مدارک آنها در کمیته دانشگاهی بررسی و پس از تایید مدارک شان، پرونده آن‌ها در دبیر خانه کمیته ملی بررسی سپس به کمیته ملی با حضور وزیر بهداشت و سه معاون رییس جمهور ارسال می‌شود. در نهایت با تایید این کمیته، پرونده‌ها به بنیاد شهید ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما