شناسهٔ خبر: 49686192 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزرای خارجه انگلیس و آمریکا خواستار بازگشت تهران به مذاکرات وین شدند

انگلیس و آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل بر لزوم بازگشت ایران به مذاکرات درباره برنامه جامع اقدام مشترک در وین تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور امروز و در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با الیزابت تروس، وزیر خارجه انگلیس دیدار کرد.

بلینکن و تروس در مورد موضوعات مختلف، از جمله وضعیت افغانستان، مقابله با بحران آب و هوا، ایران، وضعیت اقیانوس هند و آرام و تعمیق روابط اقتصادی دو کشور گفتگو کردند.

وزارت امور خارجه انگلیس امروز سه شنبه اعلام کرد انگلیس و آمریکا بر لزوم بازگشت ایران به مذاکرات درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در وین تاکید کردند و خواستار بازگشت تهران به مذاکرات وین شدند.

وزیران امور خارجه آمریکا و انگلیس درباره مزایای تصمیم واشنگتن برای لغو محدودیت‌های سفر مسافران کاملا واکسینه شده کرونا از انگلیس از ماه نوامبر نیز گفتگو کردند.

بلینکن سپس در توئیتی اعلام کرد: «من اولین ملاقات حضوریم را با الیزابت تروس، وزیر خارجه انگلیس داشتم تا در مورد اولویت‌های مشترک، از ایران و افغانستان گرفته تا اقیانوس هند و آرام صحبت کنم».

پیش از این، هیئت انگلیسی در سازمان ملل متحد از برنامه‌ای برای دیدار وزیر خارجه انگلیس و همتای ایرانی وی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد خبر داده بود.

انتهای پیام/

نظر شما