شناسهٔ خبر: 49677945 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۶۵درصد از پهنه خراسان رضوی حادثه خیز است

بیش از ۴۰نوع حادثه استان خراسان رضوی را تهدید می‌کند، اما اعتبارات پیشگیرانه مدیریت بحران کشور به خراسان رضوی اختصاص نیافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی گفت: 65درصد از پهنه خراسان رضوی حادثه خیز است و بیش از 40نوع حادثه استان خراسان رضوی را تهدید می کند به عبارت دیگر همه مخاطرات اصلی کشور را در استان شاهد هستیم.

محسن نجات که در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان بردسکن سخن می گفت افزود: با وجود این حدود 7سال است که ریالی از اعتبارات پیشگیرانه مدیریت بحران کشور به خراسان رضوی اختصاص نیافته است.

وی همچنین گفت: بیش از 42درصد از مساحت استان مستعد سیل خیزی است که باید استان آمادگی لازم را در تمامی این حوادث احتمالی داشته باشد.

نجات از تدوین سند خطر پذیری استان با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد خبر داد و گفت: به همه شهرستانهای استان ابلاغ شده است این سند را به صورت برش شهرستانی آماده کنند تا بتوانیم برنامه ریزی لازم را برای کاهش حوادث انجام دهیم.

وی همچنین بر اجرای طرح جامع سیلاب در استان تاکید کرد و گفت: فرمانداران باید این مهم را نیز به صورت شهرستانی تهیه کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با اشاره به قرار گرفتن بردسکن روی خط زلزله گفت:گسل درونه که یکی از گسل های خطرناک در کشور است که  700کیلومتر طول و تا افغانستان ادامه دارد و این گسل دغدغه جدی مسئولان است.

وی با توجه به مشکلات سد دهان قلعه بخش انابد گفت: آب منطقه ای به قول هایی که برای رفع مشکلات این سد در یکسال گذشته داده باید عمل کند که تا کنون 60درصد آن را محقق کرده است و می طلبد ظرف مدت دو هفته وضعیت این سد تعیین تکلیف شود.

نجات در بخش دیگری از سخنان خود احداث ایستگاه آتش نشانی در محور بردسکن به سبزوار و احداث پایگاه امداد جاده ای هلال احمر در محور ترانزیتی بردسکن به سمت درونه و طبس را ضروری شمرد.

فرماندار بردسکن هم در این جلسه گفت: امکانات و تجهیزات دستگاههای اجرایی و خدماتی بردسکن در مواقع بحران پاسخ گو نیست.

مجتبی شاکری با اشاره به نزدیک بودن فصل پاییز و احتمال بارانهای سیل آسا از مسئولان دستگاههای اجرایی و خدماتی خواست از هم اکنون تدابیر لازم را اتخاذ کنند و تمامی امکانات و تجهیزات خود را به روزرسانی و نقاط حادثه خیز را شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام کنند تا در زمان بحران غافلگیر نشوند.

رئیس شورای مدیریت بحران بردسکن به احداث پل جاده سلامت با اعتباری بیش از 20میلیارد ریال توسط شهرداری بردسکن خبر داد و گفت: با توجه به جاری شدن سیل در این جاده، شهرداری با احداث این پل جلوی سیل را به داخل شهر گرفت و خوشبختانه عملیات اجرایی این پل به اتمام و تا کمتر از یک ماه آینده آسفالت این مسیر انجام می شود.

فرماندار بردسکن ایستگاه آتش نشانی بردسکن را یکی از موفق ترین ایستگاههای آتش نشانی دراستان نام برد و گفت: امروز خوشحال هستیم که بردسکن به عنوان قطب دوره های آموزشی آتش نشانان تبدیل شده است و ظرف یک ماه اخیر بیش از 40آتش نشان در دوره های تخصصی آتش نشانی به میزبانی بردسکن شرکت کرده اند.

شاکری به وقوع سیل فروردین ماه سال98 دراین شهرستان اشاره کرد و گفت: با تعامل و همدلی مجموعه مدیریتی شهرستان و سپاه و بسیج و دیگر نهادها و با کمک خیران هزار و 109واحد خسارت دیده تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت و بیش از 10میلیارد تومان کمک بلاعوض به این واحدها صورت گرفت و بیش از 90هزار پاکت سیمان رایگان بین خسارت دیدگان توزیع شد.

دادستان بردسکن هم در این جلسه گفت: بیش از 5سال است که به عنوان دادستان در شهرستان انجام وظیفه می کنم ولی طی این مدت با وجود پیگیریهای انجام شده هنوز مشکل سد دهان قلعه بردسکن مرتفع نشده است.

احمد فرزانه از آب منطقه ای خواست: وضعیت این سد را هر چه سریعتر تعیین تکلیف کنند تا در مواقع وقوع سیل جاده بسته و خسارت به مردم روستای چشمه حاج سلیمان وارد نشود.

نظر شما