شناسهٔ خبر: 49661535 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قهرمان المپیک: شاخصه دیدار با رهبری، صمیمیت و توجه به ورزشکاران است

تهران- ایرنا- نخستین مدال‌آور کاروان ایران در بازی‌های المپیک توکیو گفت: مقام معظم رهبری شناخت دقیق و کاملی درباره موضوعات ورزشی دارند و با اشراف کامل به بیان دیدگاه‌های خود برای توسعه و پیشرفت ورزش کشور پرداختند و شاخصه دیدار با رهبری، صمیمیت و توجه به ورزشکاران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، جواد فروغی روز دوشنبه در گفت و گویی با اشاره به دیدار ۲ روز گذشته همراه با سایر قهرمانان المپیک و پارالمپیک با رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: از این دیدار خرسندیم که نتیجه آن نشاط خاصی بود که برای قهرمانان به ارمغان آمد و باعث رفع خستگی  و انرژی مضاعف برای ادامه فعالیت قهرمانان شد.

وی افزود: توجه و اشراف رهبر معظم انقلاب به موضوعات مختلف ورزش کشور قابل ستایش و بیانات حکیمانه ایشان در خصوص ورزش کشور بیانگر اشرافیت کامل به مسایل  ورزش است و مطالعات خوب و دقیقی  درباره عرصه ورزش کشور دارند.

دارنده طلای المپیک توکیو اضافه می‌کند: تاکید رهبر انقلاب به رفع مشکلات ورزشکاران و قهرمانان بسیار حائز اهمیت است و یک پشتوانه معنوی برای جامعه ورزش محسوب می‌شود. شاخصه این دیدار صمیمیت و توجه رهبر معظم انقلاب به جامعه ورزش و قهرمانان بود که با وجود مشکلات کرونا این دیدار را لغو نکردند و با کمال میل قهرمانان را به حضور پذیرفتند و حتی با دقت صحبت‌های ما را شنیدند و نسبت به آن واکنش مثبت داشتند.

فروغی گفت: در فرصتی که پیش آمد و نظرات خود را در محضر رهبر معظم انقلاب درباره استفاده از توان مربیان داخلی‌، بومی‌سازی ورزشی و میدان دادن به توانمندی‌های مدیریتی جوانان در عرصه ورزش را مطرح کردم که خوشبختانه‌، رهبر معظم انقلاب هم توجه ویژه‌ای به این موضوعات داشتند.

این قهرمان المپیک گفت: اگر مشکل خاصی پیش نیاید، فردا عازم کربلا هستم تا در یک موکب درمانی که در مسیر زائران حرم مطهر امام حسین (ع) و ماه منیر بنی هاشم قرار دارد، خدمتگذار عاشقان ثارالله در آستانه اربعین باشم.

مدال‌آوران کاوران ایران در بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو روز شنبه ۲۷ شهریورماه با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند. کاروان ستارگان ایران زمین در این دوره با کسب سه طلا، ۲ نقره و ۲ برنز در رده بیست و هفتم جدول مدال‌ها قرار گرفت و کاروان سردار دل‌ها در پارالمپیک با کسب ۱۲ طلا، ۱۱  نقره و یک  برنز در جایگاه سیزدهم جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفت.

فروغی در نخستین تجربه حضورش در المپیک ۲۰۲۰ که صاحب رنکینگ نخست دنیا در ماده ۱۰ متر تپانچه بادی است در اولین دوره رقابت ها با امتیاز ۵۸۰.۲۵ در رده پنجم ایستاد و به فینال راه یافت و در نهایت با امتیاز ۲۴۴.۸ ضمن شکستن رکورد المپیک، به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد.

تیراندازی که نخستین حضورش به المپیک ۱۹۴۸ لندن باز می‌گردد تا به امروز در ۹ دوره بازی‌ها حضور یافته است. المپیک ۱۹۴۸ لندن، ۱۹۶۰ رم، ۱۹۶۴ توکیو، ۱۹۷۶ مونترال کانادا، ۱۹۹۶ آتلانتا، ۲۰۰۰ سیدنی، ۲۰۰۴ آتن، ۲۰۱۲ لندن، ۲۰۱۶ ریو ۲۰۲۰ توکیو. البته نخستین دوره حضور تیراندازان زن  به المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا باز می‌گردد. اما نخستین مدال این رشته در نهمین دوره حضورش در المپیک به ثمر نشست.

تیراندازی پس از وزنه‌برداری، کشتی، تکواندو و دوومیدانی به جرگه پنجمین رشته مدال‌آور ایران در المپیک پیوست.

فروغی پس  از امامعلی حبیبی، مرحوم غلامرضا تختی ،رسول خادم، حسین رضازاده‌، حسین توکلی، علیرضا دبیر، حسین رضازاده، هادی ساعی ۲ طلا، حمید سوریان، بهداد سلیمی، قاسم رضایی، امید نوروزی، سعید محمدپور، نواب نصیرشلال، کمیل قاسمی، کیانوش رستمی، سهراب مرادی و  حسن یزدانی نوزدهمین مدال طلای کاروان ایران در ادوار المپیک را تصاحب کرد.

نظر شما