شناسهٔ خبر: 49659935 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

این تیم با رفع نواقص جزو بهترین‌ها خواهد بود؛

داورزنی: اگر با مربی ایرانی در المپیک نتیجه نمی‌گرفتیم، سلب اعتماد می‌شد/ در لیگ ملت‌های والیبال از کادر ایرانی استفاده می‌کنیم

رئیس فدراسیون والیبال گفت: به احتمال زیاد این شرایط را فراهم خواهیم کرد تا برای مسابقات لیگ و قهرمانی جهان سال آینده از کادر ایرانی استفاده کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال اظهار داشت: در فرایند رشد والیبال کشور حضور مربیان خارجی هم‌چون خولیو ولاسکو نقش مهمی داشتند. خیلی از جوانان گذشته هم در کنار این مربیان تجربه کسب کردند. این باعث شد تا در رده‌های مختلف سنی از کادری ایرانی استفاده کنیم. تصمیمی که برای بزرگسالان گرفته شد، هم‌زمان با تصمیمی بود که برای المپیک گرفتیم. در جلسات کارشناسی که در فدراسیون داشتیم این بحث مطرح بود که آیا تیم ملی که به المپیک می‌رود همان تیم برای آسیا برود یا نه؟

داورزنی در ادامه بیان داشت: از این فرصت استفاده کرده و یک پوست اندازی جدی انجام دادیم؛ هم معدل سن بازیکنان را کم و معدل قد آنان را بالا بردیم. در فروردین ماه بود که با توجه به بررسی‌‎هایی که انجام دادیم هم به بازیکنانی که قرار بود از تیم ملی ملحق شوند و به آسیا بروند و هم به جوانانی که در سال ۲۰۱۹ با کادر ایرانی قهرمان شدند، اعتماد و در همان مقطع عطایی را برای سرمربی‌گری تیم ملی انتخاب کردیم. اگر ما با مربی ایرانی به المپیک می‌رفتیم و نتیجه نمی‌گرفتیم باعث سلب اعتماد و رفتن به سمت مربیان خارجی می‌شد.

رئیس فدراسیون والیبال عنوان داشت: در همان جلسات صحبت کردیم که المپیک را با مربی خارجی رفته و یک فرصتی فراهم نماییم تا با کادری ایرانی به سراغ جام ملت‌ها برویم. ما بعد از مسابقات قهرمانی جوانان و در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم، ایشان موضوع توجه و اعتماد به مربی داخلی را تاکید کردند. برای همین فرصتی فراهم شد تا مقتدرانه در ژاپن پیروز شویم. ژاپن هم برایش خیلی مهم بود تا قهرمان شود ولی جوانان این مرز و بوم ثابت کردند که هم ارزشمندند و هم می‌شود روی آن‌ها سرمایه گذاری کرد.

وی درباره برنامه فدراسیون برای استفاده از مربیان داخلی در بازی‌های آتی اذعان داشت: در حال حاضر هم نوجوانان ما سوم جهان شدند و از طرفی در هر گوشه از کشور استعدادهای مختلفی داریم و در حال کشف کردن بهترین‌ها در رده‌های سنی پایین‌تر هستیم که مرتب پشتوانه داشته باشیم. قطعا این مسابقات سنگ محکی بود که بتوانیم وضعیت مربیان وطنی را در این سطح بررسی کنیم. در هفته‌های آتی جلسات کارشناسی خواهیم داشت ولی به احتمال زیاد این شرایط را فراهم خواهیم کرد تا برای مسابقات لیگ و قهرمانی جهان سال آینده از کادر ایرانی استفاده کنیم. 
 
رئیس فدراسیون والیبال نهایتاً در گفت‌وگو با رادیو ورزش گفت: ما در سال ۲۰۱۱ با ولاسکو برای اولین بار قهرمان آسیا شدیم. این تیمی بود که در المپیک ۳ الی ۴ بازیکن آن بودند. در این مسابقات ترکیب تیم کاملا جوان شده بود. بلندقد و جوان ترین تیم این مسابقات بودیم. امیدواری ما هم برای کسب قهرمانی جهان و المپیک بیشتر شد. این تیم قطعا با کسب تجارب بیشتر و رفع نواقص خود جزء بهترین ها خواهد بود. 
 

*داورزنی: خوشحالم که با عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری، دل مردم را شاد کردیم

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال درباره قهرمانی تیم ملی ایران در آسیا در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون والیبال اظهار داشت: ابتدا این قهرمانی را تبریک می‌گویم. این عنوان چهارمین قهرمانی تیم ملی والیبال ایران بود که از سال ۲۰۱۱ تا کنون به دست آمده است، اما تفاوت بسیار زیادی بین این قهرمانی و قهرمانی سه دوره ۲۰۱۱، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۹ وجود دارد.

وی با بیان اینکه این قهرمانی با تیمی به دست آمد که میانگین قدی آن دو متر و میانگین سنی آن بیست‌وچهار سال بود، تصریح کرد: از همه مهمتر اینکه این مقام با کادر کاملا ایرانی به دست آمد و فرصتی مناسب برای پوست اندازی بهتر برای آینده والیبال کشور بوجود آورد.

رئیس فدراسیون والیبال با مقایسه دو تیم ایران در رقابت‌های سال 2011 و 2021 گفت: اگر قیاسی بین دو تیم انجام دهیم، هیچ بازیکنی از تیم ۲۰۱۱ در تیمی که روز گذشته در ژاپن قهرمان آسیا شد، عضویت ندارد. نسل جوانی که با این تیم همراه بود، ثابت کرد که آینده خوبی پیش‌روی والیبال ایران است. بنابر این برای حضور شایسته در مسابقات قهرمانی مردان جهان 2022، لیگ ملت های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲4 و بازی‌های المپیک پاریس می‌توانیم روی این جوانان حساب باز کنیم.

داورزنی به دیدار با مقام معظم رهبری در سال 1398 و پس از قهرمانی تیم ملی والیبال جوانان ایران در جهان اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار بر توجه و استفاده از مربی‌های وطنی تاکید کردند. ما هم در اولین فرصت سعی کردیم به این رهنمود عمل کنیم. حال این مهم اتفاق افتاده و تیم ملی والیبال ایران با کادر کاملا ایرانی قهرمان آسیا شد. خیلی خوشحالم که فدراسیون والیبال به توصیه مقام معظم رهبری جامعه عمل پوشاند و انشاالله این برنامه در آینده نیز پیگیری خواهد شد.

وی در ادامه به مسابقات قهرمانی جوانان جهان که از یکم مهرماه آغاز می‌شود اشاره کرد و گفت: تیم ایران در این مسابقات نیز با کادر کاملا ایرانی شرکت خواهد کرد و امیدواریم که این تیم نیز عملکرد قابل قبولی در رقابت‌های پیش رو داشته باشد.

وی تصریح کرد: بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران تجربه قهرمانی جوانان جهان را داشت و اکثریت بازیکنان تیم ایران که روز گذشته قهرمان آسیا شدند نیز بازیکنان تیم ملی جوانان سال ۲۰۱۹ ایران بودند.

رئیس فدراسیون والیبال تاکید کرد: عملکرد تیم ایران در مسابقات چیبا نشان داد که تیمی منسجم با اراده آهنین به مقام قهرمانی آسیا آن‌هم در کشور ژاپن دست یافت، ژاپنی که در بازی‌های المپیک نتوانست به چهار تیم برتر راه یابد و تلاش داشت با قهرمانی در این دوره از مسابقات آن ناکامی را جبران کند.

وی ادامه داد: خوشبختاته جوانان این مرز و بوم ثابت کردند که والیبال ایران در مدار موفقیت و توسعه خود قرار دارد و تیم ملی ایران توانست مجددا جایگاه خود را در آسیا تثبیت کند و به آینده خود امیدوار باشد‌.

داورزنی با تبریک مجدد این موفقیت بزرگ به جامعه والیبال ایران و همه افرادی که برای توسعه این رشته ورزشی تلاش می‌کنند، گفت: از کادر فنی زحمت‌کش تیم ایران نیز تشکر می‌کنم که با برنامه‌ریزی خوب شرایطی را فراهم کرد تا تیم ایران بتواند با آمادگی بهتری در این مسابقات شرکت کند.

وی تصریح کرد: این مسابقات به‌رغم محدودیت‌های شدید حباب و شرایط نامناسب غذایی و شرایطی که معمولا از ژاپن انتظار نیست، برگزار شد. تیم ایران بر همه مشکلات غلبه کرد و انصافا بازیکنان ایران تلاش بسیار زیادی انجام دادند. تیم ایران به‌رغم مصدومیت دو بازیکن، مردانه ایستاد و توانایی والیبال ایران را در آسیا اثبات کرد که حرف اول را در این قاره می زند و می‌تواند جز قدرت‌های برتر جهان نیز باشد.

رئیس فدراسیون والیبال در پایان با تبریک این قهرمانی به بازیکنان، کادر فنی، خانواده اعضای کاروان، جامعه بزرگ والیبال ایران و مردم، تاکید کرد: آینده بهتری پیش‌روی والیبال ایران به ویژه در مسابقات قهرمانی جهان و المپیک پاریس است.

انتهای پیام/

 
انتهای پیام/
 

نظر شما