شناسهٔ خبر: 49657498 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

از سوی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان صورت گرفت:

تشریح گروه‌بندی مدارس برای آموزش ترکیبی، حضوری و مجازی دانش‌آموزان

محمدرضا ناظم زاده با تشریح گروه‌بندی مدارس برای آموزش ترکیبی، حضوری و مجازی دانش‌آموزان بر ساماندهی دانش‌آموزان برای آموزش بهتر در سال تحصیلی جدید تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، در بیست و هشتمین روز از شهریورماه 1400، محمدرضا ناظم زاده معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان در جلسه معاونین آموزش ابتدایی و متوسطه ادارات آموزش‌وپرورش نواحی و مناطق استان اظهار داشت: همه ما در این مدت به این نتیجه رسیدیم که هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری را نمی‌گیرد اما تحقق سلامت دانش‌آموزان نیز حق دانش‌آموزان است و این مسئله در کنار آموزش، باید در نظر گرفته شود. باتوجه‌به واکسیناسیون گسترده در کشور و کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از شیوع کرونا، باید تبلیغات را برای ادامه این روند انجام دهیم تا بتوانیم زمینه‌های آموزش حضوری را مهیا کنیم. 

وی افزود: اهدافی در دستورالعمل پیش‌بینی‌شده که با رویکرد بازگشت آرام و تدریجی آموزش حضوری تدوین شده است؛ قرار نیست که خانواده‌ها را یک‌مرتبه دچار نگرانی کنیم که خود یک التهاب به جامعه منتقل کند. قسمت‌هایی در مهرماه، قسمت‌هایی در نیمه اول آبان و به‌مرور تا شروع آذر، همه دانش‌آموزان را به‌صورت ترکیبی در مدارس خواهیم داشت که این مسئله باید در کنار اقناع‌سازی خانواده‌ها انجام شود.

ناظم زاده خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اهدافی که در این دستورالعمل تعریف شده، رعایت سلامت دانش‌آموزان، رعایت عدالت آموزشی و لزوم اعتمادسازی خانواده‌ها بوده و تصمیمات بر اقتضای هر مدرسه و باتوجه‌به شرایط موجود گرفته می‌شود.

معاون متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان ادامه داد: راهبردهای سه‌گانه‌ای برای فعالیت حضوری، غیرحضوری و ترکیبی معرفی شده است که در مدارس روستایی و عشایری، شروع بازگشایی به‌صورت حضوری از ابتدای مهر است و به‌صورت رسمی و قانونی این اختیار داده شده که در مناطق کم‌جمعیت و کم امکانات، برنامه‌ها به‌صورت حضوری آغاز شوند. 

وی تصریح کرد: یکی دیگر از سیاست‌های پیش‌بینی‌شده، استمرار آموزش‌های تلویزیونی و شبکه مجازی شاد است تا در طول آموزش‌های مجازی و ترکیبی، به دانش‌آموزان کمک بیشتری کند. ضمن اینکه همه دانش‌آموزان باید در شبکه شاد احراز هویت شوند. سیاست بعدی گروه‌بندی دانش‌آموزان است که باعث حضور کمتر دانش‌آموزان در مدرسه می‌شود و معلمان نیز به تعداد ساعات موظف خود فقط باید آموزش دهند. مابقی این آموزش‌ها در پی گروه‌بندی‌ها، باید از طریق تلویزیون، درس‌نامه‌ها و ... به دانش‌آموز رسانده شود.

ناظم زاده اضافه کرد: مدارس باید بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی آمادگی ارائه آموزش حضوری را اعلام کنند که این اعلام باید به تأیید ادارات مربوطه نیز برسد. همین‌طور کادر اجرایی مدرسه باید از روز سوم مهرماه همیشه در مدرسه حضور داشته باشند؛ تعداد دانش‌آموزان در هر کلاس، نباید بیش از 18 نفر باشند و کلاس‌های بالای 30 متر با کمتر از 15 دانش‌آموز، می‌توانند به‌صورت حضوری برگزار شوند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان تاکید کرد: باتوجه‌به کارگاه‌های بزرگ هنرستانی و آمار کم دانش‌آموزان تا سقف 17 نفر، در این محیط‌ها رعایت پروتکل‌ها مشکل خاصی نخواهند داشت و دومین گروهی که از سوم مهرماه به‌صورت حضوری کار می‌کنند، کارگاه‌های هنرستان‌ها هستند. 

وی گفت: در طول مهرماه مدارس باید رصد شده و شرایط آن ها اعلام شوند تا در آبان‌ماه، مدارس به‌صورت حضوری بازگشایی شوند. به‌غیراز مدارس عشایری و کارگاه‌های، گروه دوم مدارس با جمعیت کمتر از 300 نفر هستند که باید پس از خودارزیابی، آمادگی خود را برای اجرای آموزش‌های حضوری از اول آبان‌ماه باتوجه‌به پروتکل‌ها اعلام کنند و این مدارس برای کلاس‌های بالای 15 نفر، باید گروه‌بندی دانش‌آموزان را انجام دهند.

ناظم زاده اظهار داشت: گروه سوم مدارس بالای 300 نفر هستند که حتماً باید کلاس‌های خود را گروه‌بندی کرده و این‌گونه مدارس ممکن است که با تأخیر 15 روزه کار خود را آغاز کنند اما باید در نیمه دوم آبان‌ماه، کار آموزش حضوری خود را آغاز کنند.
 

نظر شما