شناسهٔ خبر: 49657064 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد:

تشکیل کمیته سلامت در مدارس استان کرمان/۹۰ درصد فرهنگیان استان دُز اول واکسن را دریافت کردند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: کمیته سلامت را در همه مدارس و شهرستان‌ها با لحاظ کردن همه دستورالعمل‌های بهداشتی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تشکیل داده‌ایم و بعد از اینکه اطمینان از آمادگی مدارس پیدا کردیم، به‌تدریج برای بازگشایی اقدام می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ احمد اسکندری‌نسب در جلسه استانی ستاد کرونا اظهار کرد: روند بازگشایی مدارس در دنیا این است که به شیوه حضوری کلاس‌ها برگزار شود و اکثر کشورها هم به‌صورت حضوری کلاس‌ها را دایر کرده‌اند.

وی عنوان کرد: حضور دانش‌آموزان در مدرسه و نقش معلم در تربیت و یادگیری و تاثیر تعلیم و تربیت حضوری در دانش‌آموزان بی‌بدیل و غیرجایگزین است.

اسکندری‌نسب افزود: افت تحصیلی آشکار و پنهان ناشی از آموزش‌های غیرحضوری آثار جبران ناپذیری برای دانش‌آموزان و آینده خواهد داشت.

 وی گفت: در سال تحصیلی جدید بر اساس اعلام دستورالعمل‌های وزارت آموزش و پرورش تلاش بر این است که یک شروع آرام، تدریجی، سنجیده و اقتضایی در سطح استان داشته باشیم و همه همکاران ما تدابیر برای بازگشایی حضوری و مجازی آماده کرده‌اند.

  مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان داشت: مهمترین بحث ما در آموزش و پرورش توجه به سلامت و ایمنی دانش‌آموزان و همچنین برخورداری از  تعلیم و تربیت با کیفیت در سطح مدارس است.

اسکندری‌نسب تصریح کرد: کمیته سلامت در همه مدارس و شهرستان‌ها با لحاظ کردن همه دستورالعمل‌های بهداشتی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تشکیل داده‌ایم و بعد از اینکه اطمینان از آمادگی مدارس پیدا کردیم، به‌تدریج برای بازگشایی اقدام می‌کنیم.

اسکندری‌نسب عنوان کرد: در سطح استان ۷۱۰ مدرسه زیر ۱۰ نفر دانش‌آموز و نزدیک به یک‌هزار و ۴۰۰ مدرسه زیر ۵۰ نفر دانش‌آموز داریم.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد فرهنگیان دز اول و درصد قابل توجهی دز دوم را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: ۴۳۶ چشمه سرویس بهداشتی با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و با هزینه ۴۴ میلیارد تومان در حال انجام است؛ ضمن اینکه سپاه ثارالله استان نیز ۶۶۰ چشمه سرویس بهداشتی در جنوب و شرق استان ساخته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما