شناسهٔ خبر: 49656200 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

پانته آدرّی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران تاکید نمود

نقش معلم در تربیت و یادگیری حضوری در دانش آموزان بی بدیل و غیرقابل جایگزین است

پانته آدرّی معاون آموزش متوسطه در راستای آغاز سال تحصیلی 1400-1401بیان کرد:

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، پانته آدرّی معاون آموزش متوسطه در راستای آغاز سال تحصیلی 1400-1401بیان کرد: ملاحظات  تصمیم گیری  در شرایط  بحرانی ناشی از شیوع کووید 19 و نگرانی  از سرایت پذیری؛  منجر به  عدم تشکیل  اجتماع یادگیری حضوری در مدارس  شد؛ اگرچه جریان تربیت و یادگیری در آموزش  های ترکیبی (حضوری  و غیرحضوری) استمرار یافت و مدرسه تعطیل نشد  اما توقف  آموزش های حضوری  منجر به آثار  پیدا و پنهانی است که علاوه بر نظام آموزشی بر رشد  اجتماعی و جامعه پذیری دانش آموزان ، کم تحرکی  و فعالیت  بدنی اندک ، استفاده از تلفن  همراه  و حضور در فضای  مجازی و ... پدیدار می گردد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش پایتخت و دبیر ستاد پروژه مهر 1400 شهر تهران گفت : مدیریت و راهبری بازگشت به آموزش های حضوری مدارس به صورت  آرام ،تدریجی  و بهبود کیفیت خدمات آموزشی و تربیتی با کاربرد اقتضایی و روش های ترکیبی (حضوری و غیرحضوری ) در فرایند یاددهی و یادگیری از اهداف فرایندهای  پیش رو است، ضروری است  روند گسترش فعالیت های حضوری دانش آموزان  با اولویت  حفظ سلامت  دانش آموزان ، معلمان و کارکنان و تاکید بر عدالت  دستیابی فرصت های آموزش و یادگیری در نظام  تعلیم و تربیت و عمومی ، اقناع افکار عمومی نسبت به ضرورت  تقدم تعلیم و تربیت حضوری ، آگاهی همه عوامل سهیم  و موثر  از نحوه رعایت بهداشت فردی و بهره گیری از تجارب و دستاوردهای  گذشته  از آموزش های مجازی عملیاتی  خواهد شد.

نظر شما