به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، پانته آدرّی معاون آموزش متوسطه در راستای آغاز سال تحصیلی 1400-1401بیان کرد: ملاحظات تصمیم گیری در شرایط بحرانی ناشی از شیوع کووید 19 و نگرانی از سرایت پذیری؛ منجر به عدم تشکیل اجتماع یادگیری حضوری در مدارس شد؛ اگرچه جریان تربیت و یادگیری در آموزش های ترکیبی (حضوری و غیرحضوری) استمرار یافت و مدرسه تعطیل نشد اما توقف آموزش های حضوری منجر به آثار پیدا و پنهانی است که علاوه بر نظام آموزشی بر رشد اجتماعی و جامعه پذیری دانش آموزان ، کم تحرکی و فعالیت بدنی اندک ، استفاده از تلفن همراه و حضور در فضای مجازی و ... پدیدار می گردد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش پایتخت و دبیر ستاد پروژه مهر 1400 شهر تهران گفت : مدیریت و راهبری بازگشت به آموزش های حضوری مدارس به صورت آرام ،تدریجی و بهبود کیفیت خدمات آموزشی و تربیتی با کاربرد اقتضایی و روش های ترکیبی (حضوری و غیرحضوری ) در فرایند یاددهی و یادگیری از اهداف فرایندهای پیش رو است، ضروری است روند گسترش فعالیت های حضوری دانش آموزان با اولویت حفظ سلامت دانش آموزان ، معلمان و کارکنان و تاکید بر عدالت دستیابی فرصت های آموزش و یادگیری در نظام تعلیم و تربیت و عمومی ، اقناع افکار عمومی نسبت به ضرورت تقدم تعلیم و تربیت حضوری ، آگاهی همه عوامل سهیم و موثر از نحوه رعایت بهداشت فردی و بهره گیری از تجارب و دستاوردهای گذشته از آموزش های مجازی عملیاتی خواهد شد.
نظر شما