شناسهٔ خبر: 49655766 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تماس روزانه ۲۰۰ مزاحم با اورژانس همدان

روزانه به طور میانگین یک هزار و ۳۰۰ تماس تلفنی با مرکز اورژانس همدان برقرار می‌شود که ۲۰۰ مورد از این تماس‌ها مزاحمت‌های تلفنی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حبیب معصومی،  رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۱۵ تا ۲۰ درصد تماس‌های روزانه برقرار شده با اورژانس این استان، مزاحمت‌های تلفنی است که به عنوان یک حرکت غیراخلاقی، تاثیری منفی در انجام وظیفه و رسالت خطیر نیرو‌های این مرکز برای خدمت رسانی به مردم دارد.

معصومی افزود: روزانه به طور میانگین یک هزار و ۳۰۰ تماس تلفنی با مرکز اورژانس همدان برقرار می‌شود که ۲۰۰ مورد از این تماس‌ها مزاحمت‌های تلفنی است.

او تأکید کرد: برخی از مزاحمان تلفنی به علت تماس با شماره‌های بدون هویت قابل شناسایی نیستند که به رغم پیگیری واحد رسیدگی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی و تماس با شماره‌هایی که مزاحمت ایجاد می‌کنند، کسی پاسخ نمی‌دهد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: با وجود صدور احکامی نظیر قطع تلفن و زندان برای مزاحمان تلفنی، این اقدام آن‌ها موجب بروز وقفه و اختلال در انجام دقیق کار اورژانس برای خدمت رسانی فوری به بیماران می‌شوند.

معصومی با بیان اینکه افرادی که به عنوان مزاحم تلفنی با مرکز اورژانس تماس می‌گیرند بیمار روانی هستند، افزود: به تازگی فردی که ۳۰۰ بار برای اورژانس استان مزاحمت (از طریق تماس تلفنی) ایجاد کرده بود شناسایی و تحویل مراجع رسمی داده شد.

این مسئول تأکید کرد: به طور معمول از مجموع یک هزار و ۳۰۰ تماس روزانه مردم با مرکز فوریت‌های پزشکی استان همدان، ۲۰۰ تا ۲۵۰ مورد آن به انجام ماموریت و اعزام آمبولانس منجر می‌شود.

انتهای پیام/د

نظر شما