شناسهٔ خبر: 49649419 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین:

داشتن تست PCR منفی به زبان لاتین و تزریق نوبت دوم واکسن برای زائران اربعین الزامی است

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: برای اعزام زائران به مراسم اربعین کربلا داشتن تست PCR منفی به زبان لاتین و تزریق نوبت دوم واکسن کرونا الزامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ ستاد برنامه ریزی و ساماندهی زائران اربعین حسینی عصر یکشنبه با حضور منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استانداری، مهدی طاهرخانی مسئول ستاد عتبات عالیات استان قزوین و نماینده ادارات در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد.

منوچهر حبیبی در این جلسه اظهارداشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا برای دومین سال است که اربعین مظلوم واقع می شود و دلدادگان زیادی از زیارت محروم می شوند که در ایام ماه صفر دعا می کنیم تا این مانع با ریشه کن شدن ویروس برطرف شود.

وی اضافه کرد: باید حال و هوای اربعبن را در استان حاکم کنیم تا در معنویت این ماه سهیم شده و بهره ای از این مناسبت دینی برای خود داشته باشیم.

حبیبی تصریح کرد: در استان قزوین برنامه ریزی لازم از سوی ستاد عتبات و حج و زیارت انجام شده تا برنامه های پیش بینی شده بخوبی عملیاتی شود.

2

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآورشد: در این جلسه آخرین هماهنگی ها میان دستگاههای متولی انجام می شود تا اربعین معنوی خوبی را سپری کنیم و زائران نیز با سهولت در مراسم اربعین شرکت کنند.

وی اضافه کرد: در مراسم اربعین امسال ۵۶ موکب در قالب ۷۰۰ نفر به کربلا اعزام می شوند و ۴۴۰ زائر نیز از سوی اداره حج و زیارت در این مراسم شرکت خواهند کرد.

حبیبی گفت: سفر زائران امسال به صورت هوایی است و داشتن «تست پی سی آر» منفی به زبان لاتین برای همه زایران الزامی است و این شرط از مطالبه کشور عراق است و شرایط کرونا ایجاب می کند که همه زائران باید دو نوبت واکسن را دریافت کرده باشند.

وی اظهارداشت: از طریق ستاد اربعین کشور و استانهای غربی مطلع هستیم که مرزهای زمینی بسته است و مسئولان کشورهای ایران و عراق تفاهم کردند که سفر امسال زمینی نباشد و همه باید از طریق مسیر هوایی به کربلا اعزام شوند.

1

معاون استاندار قزوین یادآورشد: ستاد عتبات و حج و زیارت باستی برای اسکان زائرا و تامین سایر نیازها هماهنگی لازم را انجام دهند تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

حبیبی گفت: بهتر است اطلاعات موکب ها و محل استقرار و خدماتی که داده می شود به صورت کتابچه ای تهیه شده و در اختیار زائران قرار گیرد تا امکان برخورداری از خدمات موکب ها تسهیل شود.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما