شناسهٔ خبر: 49639339 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد در مراسم رونمایی از کتیبه توصیه مقام معظم رهبری در مورد احیای توس خبرداد؛

8 کلان‌پروژه در توس پیش‌بینی شده است/ دست‌نوشته رهبری، سندی پیش‌روی مدیران شهری واستانی

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: مطالعات احداث 8 کلان‌پروژه در توس تا پایان سال به اتمام می‌رسد و امیدواریم تا پایان دوره ششم، شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، مجید طهوریان عسکری در حاشیه مراسم رونمایی از کتیبه توصیه مقام معظم رهبری در مورد احیای توس، ضمن گرامیداشت سالروز شعر و زبان پارسی، اظهارکرد: خطه توس، مهد زبان و ادبیات پارسی، به‌ویژه در حوزه ادبیات حماسی است.

وی افزود: مدت‌ها بود که در مجموعه شهرداری مشهد و بخش‌های مرتبط با حوزه کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای شهر، زحمات بسیاری کشیده شد تا پیام مقام‌ معظم رهبری که 25 سال پیش توسط ایشان در توس نگارش شده بود، به صورت سنگ‌نوشته درآمده و نصب شود که امروز شاهد رونمایی از آن هستیم.

طهوریان عسکری، دست‌نوشته رهبر انقلاب اسلامی را سندی مشخص و روشن پیش‌رو و مقابل چشمان مدیران مجموعه مدیریت شهری و استانی دانست تا نسبت به عملیاتی نمودن نگاه و منویات ایشان اقدام نمایند.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس با بیان اینکه در ادوار مختلف شورای شهر و مدیریت شهری مشهد زحمات بسیاری برای توس کشیده شده است، تصریح کرد: تاکنون 25 سال از این دست‌نوشته گذشته و تا پایان شورای ششم قریب به 3 دهه از این یادداشت می‌گذرد.

طهوریان عسکری گفت: امیدواریم مدل تلاش و عملکرد ما و برونداد این فعالیت‌ها در محدوده توس موجب شود مقام ‌معظم ‌رهبری از اقدامات کالبدی و فرهنگی-اجتماعی به‌ویژه در حوزه زبان و ادبیات فارسی رضایت داشته باشند و برای دیدن از این منطقه اشتیاق خود را اعلام نمایند تا افتخار میزبانی از ایشان برای ما حاصل شود.

وی افزود: به‌ جد پیگیر هستیم که با پایان برنامه‌ها و پروژه‌های فرهنگی و عمرانی پیش‌بینی شده برای توس طی 4 سال آینده، با حضور و تشریف‌فرمایی رهبری، این ایجاد رضایت را در قلب ایشان داشته باشیم.

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد با بیان اینکه مطالعات 8 کلان‌پروژه پیش‌بینی شده برای توس تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید، گفت: 3 سال فرصت داریم که این پروژه‌ها را عملیاتی کنیم و امیدواریم تا پایان شورای ششم عملیات اجرایی این کلان‌پروژه‌ها به پایان برسد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما