شناسهٔ خبر: 49636479 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

استقبال سودان از میانجیگری ترکیه در حل اختلافات مرزی با اتیوپی

سودان از میانجیگری ترکیه برای حل بحران مرزی بین این کشور و اتیوپی استقبال کرد.

صاحب‌خبر -

به نقل از آناتولی، مریم المهدی، وزیر خارجه سودان خاطرنشان کرد: ما برای تقویت روابط تاریخی خود با ترکیه و توسعه چشم‌اندازهای همکاری با آن تلاش می‌کنیم.

وی در ادامه افزود، سفر عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای ریاستی حاکمیتی سودان به ترکیه در ماه اوت گذشته، موفقیت‌آمیز بوده و روابط بین دو کشور را در چارچوب درست آن قرار داده است.

وزیر خارجه سودان همچنین تصریح کرد، در جریان این سفر چندین توافقنامه و تفاهم‌نامه امضا شد و خارطوم از میانجیگری ترکیه برای حل بحران مرزهای بین سودان و اتیوپی استقبال می‌کند.

ترکیه روابط خوبی با اتیوپی و سودان دارد و عبدالفتاح البرهان پیشتر به آنکارا سفر کرده بود و توافق‌های دفاعی و اقتصادی با هدف تقویت روابط دوجانبه امضا شد.

از سوی دیگر، اتیوپی از اعزام نیروهای ویژه از اقلیم‌های «أمهره»، «سیداما»، «گامبلا» برای تقویت امنیت و ثبات اقلیم «بنی شنقول» جایی که سد النهضه در آن واقع شده خبر داد.

در همین راستا، معاون رئیس دفتر امنیت و صلح اقلیم بنی شنقول واقع در شمال غربی اتیوپی خاطرنشان کرد، این نیروها تحت نظارت مرکز وضعیت فوق العاده این اقلیم و با هدف مشارکت در حفظ و حمایت از موقعیت سد النهضه پس از نفوذ چند تن از نیروهای جبهه تیگرای به این اقلیم در دوره اخیر و تلاش آنها برای حمله به این سد عمل خواهند کرد./ ایسنا

نظر شما