شناسهٔ خبر: 49636014 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

معاون پرستاری وزارت بهداشت:

نزدیک به ۱۲ هزار نفر در آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران شرکت کردند

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: ۱۱ هزارو ۹۰۷ پرستار کارشناس، کارشناس ارشد و یا دکترای پرستاری، هوشبری و اتاق عمل در دومین آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران شرکت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: دومین آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران بیست و پنجم شهریورماه سال جاری در دانشگاه‌های علوم پزشکی مراکز استان‌ها به صورت همزمان برگزار شد و ۱۱ هزارو ۹۰۷ پرستار کارشناس، کارشناس ارشد و یا دکترای پرستاری، هوشبری و اتاق عمل در این آزمون شرکت کردند.

رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در این آزمون

وی افزود: این آزمون با همیاری اعضای تیم نظام سلامت، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی آزمون برگزار شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران را براساس برنامه ششم توسعه و با هدف حفظ حقوق مردم با ارائه مراقبت‌های پرستاری با کیفیت و در دسترس به بیماران و مددجویان در بالین و در سطح جامعه، به واسطه کسب اطمینان از داشتن صلاحیت‌های لازم از نظر علمی، اخلاقی، انضباطی، جسمی و روانی توسط شاغلین حرفه پرستاری عنوان کرد.

حضرتی همچنین ثبت اطلاعات کلیه پرستاران برای برنامه ریزی‌های مدیریتی، پیگیری وضعیت اشتغال و ردیابی شغلی پرستاران، امکان دسترسی به اطلاعات خطا‌های شغلی، حفظ و به روز نگه داشتن سطح علمی پرستاران، مطابقت با سیستم‌های ثبت بین المللی وحفظ عنوان پرستار حرفه‌ای را از مزایای آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران برشمرد.

وی افزود: فرآیند صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاری از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و تاکنون در ۷ مرحله، حدود۴۰ هزار پروانه صلاحیت حرفه‌ای بر اساس کسب امتیاز بازآموزی صادر شده و مقرر شده که از سال ۱۳۹۹ کسب صلاحیت علمی از طریق برگزاری آزمون سراسری جهت فارغ التحصیلان پرستاری سال ۹۶ به بعد و فارغ التحصیلان گروه‌های پرستاری سال‌های قبل از ۹۶ که موفق به کسب امتیاز لازم باز آموزی نشده اند، انجام گیرد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: اکنون داشتن پروانه صلاحیت حرفه‌ای برای متقاضیان پست‌های مدیریتی و پرستاران متقاضی پروانه مراکز مشاوره خدمات پرستاری در منزل الزامی است.

نظر شما