شناسهٔ خبر: 49630826 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اختصاص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار به آموزش و پرورش بانه

فرماندار شهرستان بانه گفت: امسال در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بانه ۱۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های ناتمام آموزش و پرورش اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، اسماعیل رستم پور فرماندار بانه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بانه با اشاره به تعطیلی مدارس به واسطه شیوع کرونا اظهار داشت: واکسیناسیون فرهنگیان گام مهمی در راستای بازگشایی مدارس است که در شهرستان بانه رشد خوبی داشته و امیدواریم واکسیناسیون دانش آموزان نیز به زودی انجام شود.

او ادامه داد: هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری است و این سرمایه گذاری باعث توسعه شهرستان در آینده می‌شود.

رییس آموزش و پرورش شهرستان بانه نیز گفت: ۸۵ درصد فرهنگیان شهرستان بانه دز دوم واکسیناسیون را دریافت کردند و واکسیناسیون دانش آموزان نیز در سنین ۶ تا ۱۸ سال به زودی آغاز می‌شود.

صالحی با بیان اینکه ۶۱ داوطلب کنکور در شهرستان بانه در آزمون سراسری کنکور رتبه کمتر از سه هزار کسب کردند اظهار داشت: یکی از دانش آموزان بانه به مرحله کشوری المپیاد راه یافته و امیدوارم دانش آموزان دیگر در بانه به مراحل بالا دست یابند.

او افزود: امسال با همکاری خیرین ۱۳ کلاس درس به مدارس آموزش و پرورش اضافه شده که بخش زیادی از کمبود فضای آموزشی را با افزایش این کلاس‌ها جبران می‌شود.

رییس آموزش و پرورش بانه گفت: امسال پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای بازسازی و تعمیر مدارس هزینه شده که امیدواریم با بازگشایی مدارس در آبان ماه مشکلات دانش آموزان در بحث فضای آموزشی به حداقل برسد.

صالحی بیان کرد: ۹۸ درصد آمار پیش بینی شده ثبت نام دانش آموزان بانه انجام شده که تنها ۲ درصد دانش آموزانی که امتحانات آن‌ها در شهریور ماه برگزار شده ثبت نام نکردند که به زودی این دانش آموزان نیز ثبت نام می‌شوند.

او گفت: امسال ۸۰۰ دانش آموز به جمعیت دانش آموزی شهرستان بانه اضافه شده که به لحاظ جمعیت در رتبه چهارم استانی قرار گرفته، اما به لحاظ تجهیزات و نیروی انسانی بانه در رتبه ۱۰ استانی قرار دارد.

صالحی اظهار داشت: امسال در کمیته برنامه ریزی شهرستان اعتباراتی به پروژه زنده یاد فریدون زارعی و مولوی اختصاص یافته که تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسند.

انتهای پیام/ک

نظر شما