شناسهٔ خبر: 49625423 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی؛

حفظ سلامت و تأمین امنیت دانش آموزان در بازگشایی حضوری مدارس، خط قرمز فعالیت های ماست

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی؛ گفت: حفظ سلامت و تأمین امنیت دانش آموزان در بازگشایی حضوری مدارس، خط قرمز فعالیت های ماست.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی؛ در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی عالی که در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، برگزار شد؛ اظهار کرد: سال تحصیلی جدید را از امروز در دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی، همزمان با سایر دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی آغاز کردیم و این خبر خوبی است که می تواند به جامعه ارسال شود.

کاظمی افزود: تمام برنامه های لازم برای بازگشایی مدارس، طراحی شده است تا سال تحصیلی را در ابتدای مهرماه آغاز کنیم و زمینه بازگشایی مدارس را به صورت آرام  وتدریجی  مهیا کنیم. در همین راستا الگوی بازگشایی را طراحی کرده و طی بخشنامه‌ای به  مدارس سراسر کشور ابلاغ کرده ایم.

 سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که 3 الگو برای بازگشایی مدارس طراحی کرده ایم، گفت: در 3 مسیر با 3 راهبرد، مسیر بازگشایی مدارس را دنبال خواهیم کرد. این سه راهبرد عبارت از: «مدرسه تلویزیونی ایران»، «شبکه شاد» و «بازگشایی حضوری» است.

وی افزود: در زمینه مدرسه تلویزیونی با صدا و سیما هماهنگی های لازم را انجام داده ایم و در روزهای آینده از نسخه جدید شاد که ظرفیت بهتری نسبت به نسخه های قبلی دارد، پرده برداری خواهیم کرد؛ تا  زمینه آغاز طرح آموزش از طریق فضای مجازی ارتقا یابد.

کاظمی گفت: بنا داریم مهر ماه را با دو راهبرد اول آغاز کنیم و راهبرد سوم را به صورت تدریجی و آرام با کمک همه اولیا و خانواده ها، مسئولان و اصحاب رسانه با حفظ سلامت و تأمین امنیت همه دانش آموزان پیش ببریم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که حفظ سلامت دانش آموزان خط قرمز فعالیت های ماست، گفت: رویکردی که در بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در مدرسه، طراحی کردیم؛ رویکرد تفویض اختیار است؛ یعنی با توجه به تفاوت های اقلیمی و وضعیت شیوع کرونا، تمام اختیارات به شورای مدرسه و تأیید اداره آموزش و پرورش و در سطح کلان ستاد ملی کرونا سپرده شده است.

وی تصریح کرد: در الگوی برنامه ریزی فعالیت آموزشی سال تحصیلی 1402-1401 بر اساس توافقاتی که با مجموعه وزارت بهداشت داشتیم، استانداردهایی تهیه و برای اجرا به مدارس ابلاغ کردیم.

کاظمی افزود: در همین راستا «شبکه نظارتی» را برای رصد و نظارت وضعیت تحصیلی و آموزشی تمام مدارس کشور، طراحی کردیم که بر اساس آن می توانیم در هر زمان به طور دقیق بگوییم وضعیت هر مدرسه چگونه است و مدارس و فعالیت آن ها را رصد کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درخصوص ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی جدید گفت: تا کنون   بیش از ۹۶درصد دانش آموزان پایه اول ابتدایی، ثبت نام خود را تکمیل کرده اند و بیش از ۹۳درصد ثبت نام در پایه های دیگر انجام شده است.

وی ادامه داد:  کتاب های درسی به میزان دانش آموزان ثبت نام شده، توزیع شده و امیدواریم در روزهای باقیمانده تا آغاز سال تحصیلی بتوانیم با تلاش‌های دوستان خلا هایی که وجود دارد را جبران  کنیم.

کاظمی درخصوص واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان گفت: واکسیناسیون معلمان تا حد زیادی انجام شده است و پیش بینی می شود تا پایان شهریورماه، به پایان برسد. واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته و در روزهای آینده خبر خوشی را از سوی وزارت بهداشت در این خصوص اعلام خواهیم کرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: سعی می‌کنیم بازگشایی حضوری را از مدارس کم جمعیت با استانداردهای بهداشتی شروع کنیم و مدارسی که تعداد دانش آموزان بیشتری دارند را به صورت ترکیبی آغاز کرده و مدارسی که با تراکم  بسیار بالای دانش آموزان مواجه اند، با راهبرد حضور حداقلی دانش آموزان در مدارس، پیش ببریم.

نظر شما