شناسهٔ خبر: 49624970 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیرعامل پایانه صادراتی مرکبات مازندران:

عرضه مرکبات نارس به بازار فروش لطمه می زند| لزوم رعایت استانداردهای صادراتی

جویبار- قلی زاده، مدیرعامل پایانه صادراتی مرکبات مازندران گفت: مازندران با تولید ۲.۷ میلیون تن مرکبات بزرگترین تولیدکننده در جهان محسوب می شود و برای ورود به بازارهای جهانی باید استانداردها رعایت شود.

صاحب‌خبر -

خلیل قلی زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با عنوان اینکه تولید مرکبات ایران جزو رنکینگ های بالای جهانی قرار دارد، ادامه داد: ایران با ۴.۵ میلیون تن تولید جزو هفت کشور اول دنیا است و از این میزان ۲.۷ میلیون تن در مازندران تولید می شود.

قلی زاده یادآور شد: مازندران از بزرگترین تولیدکنندگان مرکبات در دنیا محسوب می شود و بدانیم وقتی تولید زیاد است باید در زمان مناسب به بازار عرضه شود.

مدیرعامل پایانه صادراتی مرکبات مازندران یادآور شد: روسیه سالانه ۸۰۰ هزار تن نارنگی خریداری می کند و برای ورود محصولات به بازار این کشور باید الزاماتی را در نظر گیریم و وقتی قند میوه کامل نباشد، سبب از دست دادن بازار می شود.

وی گفت: عرضه مرکبات نارس سبب می شود تا بازار فروش انبوه لطمه خورد و باید در نظر گیریم که تولید ما جهانی است از این رو ساماندهی آن برنامه های خاص خود را می خواهد.

قلی زاده با بیان اینکه تجار و بازرگانان میوه را از سر باغ و یا مرز خریداری و به بازارهای هدف عرضه می کنند، افزود: اکنون شیوه های حضور در بازارهای جهانی مناسب نیست و ما در صورتی که تامین نقدینگی مناسب داشته باشیم برنامه هایی برای حضور منسجم در بازارها را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی بالایی در پایانه داریم، گفت: امیدواریم به ظرفیت عملی نیز دست یابیم.

نظر شما