شناسهٔ خبر: 49622875 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مزار "شهیدزاده" شاعر معاصر در بهشت رضا مشهد گلباران شد

گروه استان‌ها ــ همزمان با روز بزرگداشت شعر و ادب پارسی و به مناسبت سالگرد درگذشت مرحوم سید مهدی شهیدزاده شاعر معاصر مزار این شاعر فقید در قطعه هنرمندان بهشت رضا(ع) مشهد مقدس گلباران شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در مشهد مقدس، مجمعی از شاعران و نویسندگان خراسانی "روز بزرگداشت شعر و ادب پارسی" را همزمان با مراسم سالگرد درگذشت مرحوم "سیدمهدی شهیدزاده" از شعرای معاصر در قطعه هنرمندان آرامستان بهشت رضا(ع) مشهد گرامی داشتند.

یوسف امینی، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم اظهارداشت: امروز در آستانه دفاع مقدس در مکانی حضور داریم که مدفن شهیدان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم است.

وی افزود: شاعران، ادیبان، شعر و ادبیات از نخستین گروهها و هنرهای عجین با انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پیوند خورده با آنها هستند چنانکه بسیاری از شعرا به عنوان رزمنده در جریان دفاع مقدس حضور داشتند و حتی شهید شدند.

امینی تصریح کرد: همه ما سروده‌های حماسی ایام دفاع مقدس و هنگامه اعزام رزمندگان اسلام را به جبهه‌های حق علیه باطل به یاد داریم که نقش و برکات بسیاری در انتقال روح حماسی به جامعه داشتند و امروز نیز موظف به انتقال آن فرهنگ والا و فاخر هستیم.  

گفتنی است؛ قطعه هنرمندان و مزار شاعر فقید سید مهدی شهیدزاده در آرامستان بهشت رضا(ع) مشهد امروز  گلباران شد و برخی از شعرای معاصر سروده‌های خود را با مضمون تجلیل از شاعران دفاع مقدس قرائت کردند همچنین در این مراسم از فعالان در این عرصه تقدیر شد.

انتهای پیام/281/ ت

نظر شما