شناسهٔ خبر: 49620993 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مسئول واحد نمایش حوزه هنری خوزستان خبر داد

راه‌اندازی دفتر شبیه‌خوانی حوزه هنری خوزستان در بهبهان

ساربان از راه‌اندازی دفتر شبیه‌خوانی واحد نمایش حوزه هنری خوزستان در شهرستان بهبهان خبر داد و گفت: این دفتر در سه حوزه پژوهشی، آموزشی و اجرایی فعالیت می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «آرش ساربان» امروز (شنبه 27 شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه از راه‌اندازی دفتر شبیه‌خوانی واحد نمایش حوزه هنری خوزستان خبر داد و اظهار کرد: این دفتر در سه حوزه پژوهشی، آموزشی و اجرایی فعالیت می‌کند.

 

مسئول واحد نمایش حوزه هنری خوزستان با بیان اینکه این اقدام در راستای سیاست حوزه هنری جهت تمرکززدایی در مرکز استان انجام شده افزود: از آنجا که شهرستان بهبهان سبقه تاریخی کهنی در زمینه تعزیه دارد این دفتر در این شهرستان راه‌اندازی شد.

 

وی تصریح کرد: در بخش پژوهشی در دفتر پیشنهاد پژوهش در حوزه تاریخچه تعزیه استان و کلیت و سبقه تعزیه در بهبهان پیشنهاد شده و حوزه آموزشی نیز در سه سرفصل آشنایی با وظایف معین‌البکاء، بررسی تحریف در نسخ تعزیه و آشنایی با مبانی ابتدایی و مقدماتی شبیه‌خوانی فعالیت می‌کند.

 

ساربان اضافه کرد: در حوزه اجرایی نیز همایش سالانه‌ای تحت عنوان «رایت سرخ» برگزار می‌شود که امسال نیز به مدت 10 شب با حضور تعزیه‌خوان‌ها در بهبهان برگزار و شب گذشته نیز مراسم اختتامیه آن اجرا شد.

 

وی با بیان اینکه این همایش با حضور کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور و محمد شهباز گهروئی مدیر حوزه هنری خوزستان برگزار شد عنوان کرد: در این همایش به همت دفتر تعزیه و شبیه‌خوانی حوزه هنری دوره اول آموزش را در سه سرفصل برگزار کردیم.

 

مسئول واحد نمایش حوزه هنری خوزستان با اشاره به اینکه همچنین از پیشکسوتان هنر تعزیه و خانواده پنج شهید تعزیه‌خوان بهبهان در دوران دفاع مقدس تجلیل شد و قرار است هر ساله انجام شود اذعان کرد: امیداواریم در سال‌های بعد بتوانیم همایش «رایت سرخ» را در سطح منطقه‌ای و با حضور شهرها و استان‌های همجوار برگزار شود.

 

وی ابراز امیدواری کرد با راه‌اندازی این دفتر بتوانیم در راستای احیای هنر تعزیه در استان و به ویژه شهرستان بهبهان و همه شهرهای باسابقه هنر تعزیه گام برداریم و انتظار داریم که رسانه‌ها هم در این زمینه همکاری خوبی با حوزه هنری داشته باشند.

 

پایان پیام/72

نظر شما