شناسهٔ خبر: 49616245 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایلام در هفته ای که گذشت:

ممنوعیت خروج زائران از مرز مهران و معرفی شهردار ایلام

ایلام - ایرنا - تاکید مسوولان کشوری و استانی مبنی بر ممنوعیت عبور زائران اربعین از مرز مهران به سمت عراق از مهمترین مباحث هفته گذشته استان ایلام بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علیرغم اطلاع رسانی های مکرر از سوی مسووولان اما باز هم با این وجود در هفته گذشته ۳۰۰ زائر که قصد خروج از مرز مهران به سمت عراق بودند که در مبادی های ورودی استان به استان های مبدا خود عودت داده شدند.

اما مرز مهران طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین پذیرای برگشت زائران خواهد بود و مسوولان در حال آماده سازی شرایط برای ورود و بازگشت زائران است.

پلیس راه استان ایلام نیز با استقرار تیم های ایست و بازرسی استان از ورود زائران به استان جلوگیری می کنند و زائران را به استان های خود عودت می دهند.

هفته گذشته شهردار ایلام از سوی اعضای شورای شهر ایلام مشخص شد و طالب صادقیان در بین رقبای خود بیشترین رای را به خود اختصاص داد و در صورت تایید از سوی وزارت کشور برای چهارسال دیگر شهردار ایلام خواهد شد.

افزایش تزریق واکسن کرونا در استان از دیگر اخبار مهم استان بود که طبق گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی روزانه ۱۰ هزار دز واکسن به متقاضیان تزریق می شود.

هم اکنون از لحاظ وضعیت رنگ بندی ها شهرستان ایوان قرمز است و سایر شهرها از جمله ایلام نارنجی و زرد هستند.

استاندار ایلام: عزیمت زوار اربعین به مرز مهران باید از مبدا کنترل شود

استاندار ایلام گفت: عزیمت کاروان‌های زوار اربعین به سمت مرز مهران باید از شهرهای مبدا کنترل شود و در استان نیز اجازه ورود به این کاروان ها در محورهای ورودی داده نشود.

به‌ گزارش ایرنا، محمد نوذری روز شنبه در نشست استانی ستاد کرونا با اشاره به ممنوعیت کنونی تردد در مرز مهران یادآور شد: برخی کاروان ها از شهرهای مختلف به سمت مرز مهران حرکت خود را آغاز کرده اند که باید در این زمینه نظارت کافی انجام شود.

عودت ۳۰۰ زائر اربعین از مرز مهران

فرماندار مهران گفت: ۳۰۰ زائر اربعین حسینی در طول هفت روز گذشته از ورود آنان به مرز مهران و عزیمت به کشور عراق ممانعت شد.

مجید کاکی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع ۳۰۰ زائری که از ورود آنان به مرز جلوگیری شده ۱۰۰ نفر در خطوط مرزی توسط دستگاه های نظامی، امنیتی و مرزبانی طبق قانون دستگیر و به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

زائران اربعین در مرز مهران به استان های مبدا عودت داده می شوند

سرپرست پلیس راه ایلام گفت: گشت های ایست و بازرسی در هفت نقطه استان ایلام برای عودت زائران احتمالی اربعین به استان های مبدا خود استقرار دارند.

سرهنگ علی احمد شاهوردی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به ممنوعیت تردد زائران از مرزهای زمینی، گشت های ایست و بازرسی از ورود هرگونه خودروی غیربومی زائران به مقصد مرز مهران جلوگیری می شود.

تدابیر لازم برای بازگشت زائران از مرز مهران اندیشیده شده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام گفت: تدابیر و تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اربعین حسینی از مرز مهران انجام شده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ایلام اظهار داشت : اربعین امسال تردد زوار از طریق مرز مهران در زمان خروج از کشور امکان‌پذیر نیست و هر دسته از زائران که به سمت مرز حرکت کنند توسط نیروی انتظامی بازگردانده خواهند شد.

تمهیدات لازم برای بازگشت زوار از مرز مهران فراهم شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام کنگره اربعین هر سال را فرصتی ارزشمند برای توسعه زیرساخت های منطقه ذکر کرد و گفت: مسوولان مربوطه تمهیدات لازم برای بازگشت زوار اربعین حسینی از مرز مهران فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار روز پنج شنبه در نشست ستاد اربعین در شهرستان مهران گفت: مرز مهران کانون تردد زوار عتبات عالیات در طول سال به ویژه اربعین حسینی از نقاط مختلف کشور و سایر کشورها است و این  نعمت بزرگی است که خداوند متعال  به مردم استان ایلام عطا کرده است.

معاون استاندار: ۹۳۰ میلیارد ریال اعتبار اربعین به ایلام اختصاص یافت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام از اختصاص ۹۳۰ میلیارد ریال اعتبار اربعین به این استان خبر داد و گفت: هر دستگاه اجرایی که موافقت نامه خود را مبادله کرده سهم آن پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، احمد کرمی روز پنج شنبه در نشست ستاد اربعین شهرستان مهران اظهار داشت: تمامی دستگاه هایی که هنوز موفق به تبادل موافقت نامه اعتبارات اربعین نشده اند باید هر چه سریعتر نسبت به تبادل آن اقدام کنند.

تزریق روزانه واکسن کرونا در ایلام به ۱۰ هزار دُز رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تزریق روزانه واکسن در این استان به ۱۰ هزار و ۱۹۳ دُز رسید و مجموع واکسن تزریق شده تا روز گذشته ۲۷۷ هزار و ۱۰۱ دُز است.

 به گزارش ایرنا، دکتر جمیل صادقی فر روز دوشنبه در کارگروه رسانه ای استان ایلام اظهار داشت: روز گذشته بیشترین واکسینه در شهرستان های ایلام با سه هزار و ۵۰ دُز، دهلران هزار و ۳۹۸ دُز  دره شهر با یک هزار و ۷۷ دُز و و آبدانان با هزار و ۳۸ دُز بیشترین تزریق روزانه را داشتند.

شهرستان ایوان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: وضعیت کرونایی شهرستان ایوان بار دیگر از نارنجی به قرمز تغییر یافت.

به گزارش ایرنا، دکتر جمیل صادقی فر شامگاه جمعه در کارگروه رسانه ای کرونا استان ایلام اظهار داشت: همچنین شهرستان های ایلام، آبدانان، چرداول و چوار نیز از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر یافتند.
وی افزود: شهرهای دهلران، مهران، ملکشاهی، هلیلان و دره شهر نیز در وضعیت نارنجی و سیروان و بدره نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

دولت با وجود تحریم و کرونا از تلاش برای توسعه ایلام دریغ نکرد

استاندار ایلام گفت: دولت تدبیر و امید با وجود شرایط تحریمی، حوادث طبیعی و شیوع کرونا برای توسعه و پیشرفت این استان از هیچ تلاشی دریغ نکرد که در این راستا نقش فرمانداران بی بدیل بود.

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز یکشنبه در همایش فرمانداران استان اظهار داشت: همواره در هشت ساله دولت تدبیر و امید سعی کردیم که از فرمانداران و مدیران جوان، با انگیزه و با تفکر و اندیشه نو در مسندهای اجرایی استان استفاده و پس از معرفی و انتصاب هر مدیر برای پیشرفت و رفع مسایل و مشکلات آن حوزه تلاش کردیم و تا حد توان از آن مدیر پیشنهادی حمایت شد.

معاون استاندار: سنگ بنای احداث منطقه آزاد مهران باید اساسی چیده شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: سنگ بنای احداث منطقه آزاد تجاری مهران باید درست و اساسی چیده شود و مشکلات منطقه ویژه به آن گره زده نشود.

به گزارش ایرنا، جهانگیر رستمزاد روز چهارشنبه در نشست شورای راهبردی منطقه آزاد مهران اظهار داشت: با توجه به مشکلات منطقه ویژه، اگر دقت نکنیم و از همین ابتدا مشکلات منطقه آزاد و منطقه ویژه را به هم ربط دهیم نمی توانیم به سرعت کارها را پیش ببریم.

توزیع کتاب های درسی بین دانش آموزان ایلامی آغاز شد

معاون اداره کل آموزش و پرورش ایلام گفت: توزیع کتاب های درسی برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ بین دانش آموزان این استان از امروز آغاز شده است.

حشمت اله وردی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از روز گذشته ارسال کتاب از طریق ادارات آموزش و پرورش به مدارس آغاز و از امروز به مرور در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

اصرار بر تهیه لباس فرم جدید از سوی مدارس ممنوع است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: با توجه به مصوبه ستاد کرونا و همچنین مشخص نبودن وضعیت مدارس درخواست لباس فرم جدید مدارس ممنوع است و هیچ مدرسه ای حق ندارد والدین را مجبور به خرید لباس فرم کند.

به گزارش ایرنا، جهانگیر رستمزاد روز سه‌شنبه در نشست قرارگاه استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: با هر مدرسه ای که خلاف مصوبات قرارگاه کرونا عمل کند و اصرار بر تهیه لباس فرم جدید داشته باشد، باید برخورد شود.

طالب صادقیان شهردار ایلام شد

سخنگوی شورای شهر ایلام گفت: طالب صادقیان برای چهار سال دیگر به عنوان شهردار ایلام انتخاب شد.

سعید انوری پور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عصر امروز طالب صادقیان با چهار رای موافق و کسب بیشترین آرا بار دیگر شهردار منتخب ایلام شد.


 

نظر شما