شناسهٔ خبر: 49614254 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش خرید و فروش سفته و برات در چهار ماه اول سال

آمار‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد که فروش سفته و برات در تیرماه ۱۴۰۰ در شهر تهران نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۹.۶ درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس آمار بانک مرکزی، بالغ بر ۱۰.۷۷ میلیارد تومان سفته و برات در تیرماه ۱۴۰۰ در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه قبل ۵.۶ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۹.۶ درصد افزایش یافت.

در چهار ماه اول سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۵.۹۶ میلیارد تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شـد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۵۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

خرید و فروش سفته و برات


همچنین طبق آمار شعبه واخواست دادگستری استان تهران در تیرماه ۱۴۰۰ معادل ۷۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۲۲.۳۲ میلیارد تومان در شهر تهران واخواست شد.

در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۸۵.۷ و ۱۲۱ رسید که در مقایسه با ماه قبل از لحاظ تعداد ۱۳.۸ درصد کاهش و از لحاظ مبلغ ۵۵.۹ درصد افزایش داشت و نسبت به ماه مشابه سال قبل هر دو شاخص مذکور به ترتیب ۲۳.۳ درصد و ۳۶.۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید

شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در تیرماه ۱۴۰۰ به عدد ۱۴۱.۲ رسید. عدد شاخص مذکور در تیرماه ۱۳۹۹ معادل ۱۶.۹۳ بوده است. در چهار ماه اول سال ۱۴۰۰ معادل ۲ هزار و ۳۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۶۳.۵۵ میلیارد تومان در شهر تهران واخواست شد. در این دوره متوسط شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۷۰.۲ و ۸۶.۱ رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۹.۳ درصد و از لحاظ مبلغ ۱۴.۱ درصد کاهش نشان می‌دهد. شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در چهار ماه اول سال ۱۴۰۰ به عدد ۱۳۲.۷ رسید. عدد شاخص مذکور در دوره مشابه سال ۱۳۹۹ معادل ۱۱۵.۶ بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما