شناسهٔ خبر: 49613239 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر آموزش و پرورش فومن:

مانور بازگشایی مدارس در فومن برگزار می‌شود

بیتا گفت: ۲۸ شهریور ماه به صورت سراسری مانور بازگشایی مدارس در راستای آمادگی لازم برای آغاز فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در سال تحصیلی جدید برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

«ایوب بیتا» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن با اشاره به مانور سراسری بازگشایی مدارس اظهار کرد: 28 شهریور به صورت سراسری مانور بازگشایی مدارس در راستای آمادگی لازم برای آغاز فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در سال تحصیلی جدید برگزار می‌شود.

 

مدیر آموزش و پرورش فومن با اشاره به بخشنامه «الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط کووید 19» برای سال تحصیلی 1401-1400 افزود: حضور دانش‌آموزان در مدرسه، نقش معلم در تربیت و یادگیری و تأثیر تعلیم و تربیت حضوری بر دانش‌آموزان، غیرقابل جایگزین است.

 

وی با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس کم جمعیت روستایی به اختیار مدیران مدارس، انجمن اولیا و مربیان و با مصوبه شورای مدرسه امکان پذیر است گفت: بازگشایی مدارس، از آغاز مهرماه، ضمن رعایت حفظ سلامت دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌ها، به صورت اقتضایی و تدریجی است.

 

بیتا تصریح کرد: مدارس به‌صورت آرام و تدریجی با روش‌های ترکیبی(حضوری و غیرحضوری) ابتدا در مدارس کم جمعیت روستایی و همچنین دروس کارگاهی و عملی هنرستان‌ها بازگشایی خواهند شد.

 

مدیر آموزش و پرورش فومن بیان کرد: در مدارس پرجمعیت شهرستان، آموزش‌ها به صورت غیرحضوری و در سامانه شاد  برگزار می‌شود و تا اعلام ستاد ملی کرونا به همین شکل ادامه خواهد یافت.

 

وی با بیان اینکه تا اکنون یک هزار و 200 نفر از فرهنگیان شهرستان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند افزود: 156 نفر از مجموع نیروهای معلمان نیروی آزاد مدارس غیردولتی، مهدکودک‌ها، پیش‌دبستانی‌ها، باحضور در پایگاه واکسیناسیون ویژه فرهنگیان، مرحله اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و جاماندگان نیز بر اساس زمان اعلام شده از سوی مرکز بهداشت و درمان واکسن خود را دریافت خواهند کرد.

 

بیتا درخصوص 10 درصد باقی مانده فرهنگیان که واکسینه نشده‌اند خاطرنشان کرد: آن دسته از فرهنگیان که به دلایل ابتلا یا مشکوک بودن به کرونا یا داشتن بیماری زمینه‌ای و یا در خواست نوع خاصی از واکسن، از تزریق جا مانده‌اند، با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق مدیران مدارس، واکسن خود را دریافت کنند.

 

وی در خاتمه تاکید کرد: در صورت برگزاری کلاس‌های حضوری، واکسینه شدن عمومی فرهنگیان جهت حضور در کلاس درس ضروری خواهد بود.

پایان پیام/526

نظر شما