شناسهٔ خبر: 49610458 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رسانه ملی در ایام اربعین حسینی در خدمت زیارت نیابتی خواهد بود

رئیس سازمان صداوسیما از تدارک گسترده رادیویی، تلویزیونی و پهن باند بربستر تلوبیون برای خدمت به زیارت نیابتی عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، علی‌عسکری رئیس رسانه ملی پنج‌شنبه شب ۲۵ شهریور در مراسم اختتامیه هجدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در تبریز گفت: عزاداری آذربایجانی‌ها دارای ویژگی‌های قابل توجهی در سطح ملی است. حتی اگر برخی، زبان آذری را متوجه نمی‌شوند، اما مداحی‌ها به این زبان چنان دل‌انگیز و پرشور است که وقتی شنیده می‌شود دل‌ها را به پرواز در می‌آورد واشک عاشقان اهل‌بیت (ع) را بی‌اختیار جاری می‌کند.

علی عسکری با بیان اینکه محرم امسال هم به دلیل کرونا مردم نمی‌توانستند حضور پرشوری در مجالس عزاداری اباعبدالله‌الحسین (ع) داشته باشند گفت: به همین خاطر صداوسیما حسینیه تلویزیونی ایران را ایجاد کرد تا همچون سال گذشته، امسال هم بسیاری از مردم با رادیو و تلویزیون عزاداری کنند.

رئیس رسانه ملی با اشاره به محدویت‌های کرونایی که مانع از حضور پرشور مردم در مجالس عزاداری می‌شد اعلام کرد: امسال حدود 53 درصد مردم در ایام محرم از طریق رادیو و تلویزیون عزاداری کردند.

وی با اشاره به اهداف اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی گفت: در کنار تجلیل از پیرغلامان عزیز ایران و جهان تلاش شد تعدای از مداحان و خادمان حسینی جوان کشف و معرفی شوند که این هم کار خوبی بود، زیرا نشان می‌دهد چرخه انقلابی و مداحی کشور ادامه‌دار است و جوانان برومندی هستند که عرصه را پر می‌کنند.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به تدارک رسانه ملی برای ایام اربعین اظهار داشت: ما در تدارک مقدمات این ایام هستیم، زیرا مردم بسیاری به دلیل محدویت‌های کرونایی نمی‌توانند مانند سال‌های پیش زیارت اربعین را بجا بیاورند. در اینجا هم رسانه ملی تلاش کرده است تا هم از طریق تلویزیون و هم از طریق رادیو بتواند شور و حال متناسب با این ایام و این آتش اشتیاق به پیاده‌روی اربعین را حفظ کند و مردمی را که نمی‌توانند دراین زیارت حضور یابند، در معرض بارقه‌های معنوی اباعبدالله‌الحسین (ع) قرار دهد.

علی‌عسکری بابیان اینکه شبکه‌های مختلف سیما برنامه‌های متعددی «به تو از دور سلام» را تدارک دیده‌اند و زمینه نیابت زیارت را فراهم کرده‌اند تا کسانی که به عتبات عالیات در عراق مشرف می‌شوند، قبول کنند نائب‌الزیاره هموطنان شوند گفت: در فضای رادیو، تلویزیون و همچنین پهن‌باند از طریق تلوبیون شبکه‌ای را مخصوص اربعین راه‌اندازی کرده‌ایم که به زیارت نیابتی خدمتی کرده باشیم.

نظر شما