شناسهٔ خبر: 49609927 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

واکسیناسیون در قزوین به پوشش 52 درصدی رسید/ روند شیوع بیماری نزولی شده است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین از واکسینه شدن بیش از 52 درصد جامعۀ هدف در استان قزوین خبر داد.

صاحب‌خبر -

منوچهر حبیبی فرماندۀ قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونای استان قزوین، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، پیرامون آخرین وضعیت کرونایی استان اظهار کرد: امروز تمامی شهرستان‌های استان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند و روند شیوع بیماری کرونا در پیک طولانی پنجم این بیماری کاملاً نزولی شده است.

حبیبی وضعیت بستری بیماران در بیمارستان‌های استان را هم کاهشی خواهند و اظهار کرد: تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان‌های قزوین کاهش 30 درصدی داشته است.

فرماندۀ قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونای استان قزوین روند انجام واکسیناسیون را در قزوین دارای سرعت بالا و مطلوب خواند و عنوان کرد: واکسیناسیون عمومی در قزوین در حال انجام است، درصد پوشش واکسیناسیون کوید19 امروز در سطح استان به بالای 52 درصد رسیده است.

وی افزود: تاکنون در شهرستان آوج 60 درصد، در شهرستان قزوین 55 درصد، در شهرستان آبیک 53 درصد، در شهرستان تاکستان 47 درصد، در شهرستان بویین زهرا 44 درصد و در شهرستان البرز 42 درصد جامعۀ هدف واکسینه شدند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین عنوان کرد: در تمامی پایگاه‌های واکسیناسیون استان سه نوع واکسن برکت، سینوفارم و آسترازنکا موجود است و مردم عزیز می‌توانند هنگام مراجعه واکسن تزریقی را انتخاب کنند.

حبیبی از مردم خواست واکسیناسیون عمومی را جدی گرفته و برخلاف تبلیغات ناامید کنندۀ دشمنان، به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و واکسن دریافت کنند.

فرماندۀ قرارگاه عملیاتی مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین در پایان گفت: امیدواریم تا پیش از آغاز فصل سرما واکسیناسیون عمومی در برابر کوید19 را در استان قزوین به اتمام برسانیم و با این وصف دیگر کرونا در قزوین بیماری خطرناک برای جامعه محسوب نشود.

انتهای پیام/

نظر شما